Sv: Shires!

Har flera täcken ifrån Shires, och jag tycker dom är superbra! :bow: :) De har bra passform, håller tätt, och är helt underbara. Ett av mina fleecetäcken ifrån Shires har jag haft i sex år nu och det är flitigt använt - trots det är det fortfarande helt felfritt, och jättefint!

Japp, jag gillar Shires... ;) :)

Har svarat nån stans i en annan tråd. Jag gillar inte Shiretäckena, men jag har kanske bara haft otur med mina.. Regntäcket var iof tätt, nästan för tätt för det andades inte alls. Fleecetäcket andas inte heller, fastän det skulle göra det. Och så tycker jag att de har haft lite konstig passform, går långt ner på knäna fastän de är lagom i längd. Men, som sagt, det är kanske bara jag som har haft otur.. :p

Jag säger som Huntress, jag gillar dem. Men Ingela_S, du har rätt, en del av deras täcken går väldigt långt ner! Min märr ser ut som en tax i sitt regntäcke! :D

Jag tycker dom är jättebra, lika bra som Horseware (och ja, jag har Massa såna också..) men kostar hälften så mkt!

Dom sitter bra, att dom går lite längre ned tycker jag är supert, då många täcken nästan lämnar magen bar. Jag har stora välväxta halvblod, på en tunn liten ponny kanske dom blir för långa, men inte på ett halvblod. Kvaliten är också bra.

Jag har inte köpt flera Horseware täcken sen jag "upptäckte" Shires. :)

Har bara positivt att säga om Shires. Dessutom kanonpris och lättillgängliga!

Kanske skulle jag våga prova Shires till Lukas någon gång...

Har ett regntäcke som jag är skitnöjd med, har hållt tätt i timmar med regn.
Har aldrig tvättat eller impregnerat det iheller än..
Kanske lite konstig passform, sitter konstigt i bogen på min häst om man inte drar fram det en bit.

Jag hade nästan bara shires täcken till min ponny. Kan inte säja något ont om dem!

Angående att de är långa tycker jag bara är positivt, då slipper man magtäcke. :)

Centaur skrev:
Jag tycker dom är jättebra, lika bra som Horseware (och ja, jag har Massa såna också..) men kostar hälften så mkt!

Dom sitter bra, att dom går lite längre ned tycker jag är supert, då många täcken nästan lämnar magen bar. Jag har stora välväxta halvblod, på en tunn liten ponny kanske dom blir för långa, men inte på ett halvblod. Kvaliten är också bra.

Jag har inte köpt flera Horseware täcken sen jag "upptäckte" Shires. :)

Min pålle är inte nån ponny, han är hela 150 cm hög..! :D Eftersom han har kort rygg och långa ben så trodde jag att jag borde ha problem på andra hållet, men icke... Har bara 125 cm i shiretäckena och de räcker likväl ner till knäna.. :p

hela de stallet ja står på är det någonslags shire nojja.. alla har shiretäcken och alla är helnöjda. jag med =) har bara ett än så länge.. bra passform men de e lite långt ner .. lite tält aktigt :P men jag gillar de skarpt. billugt var det också

Jag har varit (och är) jättenöjd med de täcken från Shires som jag har haft, och har. Inget täcke har läckt hittills i alla fall. Extra plus är att de är lite djupare, de går längre ner än många andra märken.

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 416
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Någon som har erfarenhet av detta och har använt det? Fungerar det? Hur blir hållbarheten? Jag har en fyraåring som lever rövare i hagen... 2
Svar
24
· Visningar
1 032
Senast: Sassy
·
Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i... 2
Svar
27
· Visningar
1 779
Utrustning Min dotter har börjat rida lite :love: Hon har hittills ridit i varmfodrade stövlar, men nu när dom byttes ut mot gummistövlar så insåg...
Svar
1
· Visningar
179
Senast: clusia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Dalmatiner
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

Hästrelaterat

Tillbaka