Shit jag hällde ut Coca Cola över datorn

fejko

Trådstartare
Och nu funkar den inte :-( Torkade den med hårtork försöker boota men den hittar inte hårddisken. Vad ska man göra? Behöver datorn för att jobba.

Sv: Shit jag hällde ut Coca Cola över datorn

beror val pa vad det ar for dator. Ar det en stationar kan du ju oppna och kolla vad som behover bytas, eller lamna in den om du har garanti kvar, fast de lar ju inte ersatta. Ar det en laptop far du lamna in eller kopa ny. eller chansa pa att det bara ar hdd som ar pajj och kopa en ny och satta in och se om det funkar.

Det är min jobbdator Dell latitude E4200 laptop. Jag skulle ju vara duktig och jobba hemma i helgen :'( Kan de intefungera igen när den torkar?

Jodå, de kan fungera när de har torkat, men risken är att du måste plocka isär den och skölja bort colan från de delar där den finns, sedan torka och försöka starta igen.

Cola är ju frätande (men inte så starkt) och klibbigt. Att bara torka hjälper inte tydligen.
Är det en företagsdator som någon it-avdelning ansvarar för? Då ska du inte ge dig på att skruva isär den bara för att fixa det själv. Blir nog bara fler sura miner än vad det blir nu.

Har man bara fått vatten i elektronikprylar så torkas det inte genom hårtork utan långvarig lägre temperatur. Dvs lägga prylen i ugnen någon dag på 70 grader eller något sådant (svär inte på det gradtalet).

Svarar båda: Har fått igång datorn och använt den några dagar. Problemet är att tangenterna klibbar fast. Kanske skulle prata med datorstöd ändå även om det är pinsamt?

Svarar båda: Har fått igång datorn och använt den några dagar. Problemet är att tangenterna klibbar fast. Kanske skulle prata med datorstöd ändå även om det är pinsamt?
Ja. Fungerar datorn så är det lugnt, bara för dem att byta tangentbordet. Dell har det som reservdel.

Liknande trådar

IT & mobiler Någon här som vet om man kan göra något åt att laptopens bildskärm tappar ljusstyrka? Kan man åtgärda eller byta ut skärmen på något...
Svar
2
· Visningar
156
Senast: MJLee
·
Juridik & Ekonomi I dagsläget betalar jag 95 kronor i månaden för mitt mobilabonnemang. Jag har för mig att det ingår 2 GB mobilsurf, men jag använder... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 420
Senast: Kajsalisa
·
IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del... 2
Svar
24
· Visningar
1 013
IT & mobiler Vad ska man använda för program för att redigera video? Det behöver vara gratis. Jag har försökt med clipchamp men blir galen på loopen...
Svar
0
· Visningar
277
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattmat i mousse-form
  • Hönstråden II
  • Diskbråck