Shop to you drop, del 4

Jag har fyra Pomppa till terriern. 🙈
TvÄ regn och tvÄ fodrade, snubblade över en rea dÀr de gick för halva priset sÄ jag kunde inte lÄta bli.
Sitter sÄdÀr och kasar, passar dÀremot bra nÀr det sitter över nÄgot. PÄ vintern har hon en kofta och ett vintertÀcke nÀr det Àr snö och hon Àr nyklippt.
Regnar det mycket Àr det skönt att ha ett regn över hennes vanliga vintertÀcke frÄn Hurtta.
NÀr det vÀl regnar i SkÄne sÄ klarar ju tÀckena bara av sÄ mycket regn innan det börjar lÀcka. Nu kan jag ta av yttersta och det innersta tÀcket torrt.
Köpte dubbel uppsÀttning till nÀr hon gick pÄ dagis.
Jag gillar yttermaterialet, kĂ€nns tĂ„ligt och rejĂ€lt. Är dĂ€remot för stort pĂ„ alla hĂ„ll runt halsen och det gĂ„r inte att spĂ€nna in tillrĂ€ckligt i midjan pĂ„ henne.
Men funkar som sagt ok över ett annat tÀcke.

Att sy fast bensnören Ă€r ju dock nĂ„got av det lĂ€ttaste. 🙂

Mina kommer fĂ„ varsitt tĂ€cke av min pappa i julklapp (ja han kallar dem för barnbarn 🙄).
Vi har inte kört julklappar pÄ mÄnga Är men han brukar köpa nÄgot till hundarna.

Det blir ett Hurtta razzle-dazzle midlayer till terriern i grönt och bc'n kommer fÄ ett Hurtta expedition i "blackberry".
FrÄn mig kommer de fÄ varsitt tuggben i ren och sÄ köpte jag nÄgra godispÄsar.
Jag Àr glad att slÀkten som vi firar med nuförtiden Àr liten för valpen kommer bli glad, hon Àlskar alla som kommer. SÀrskilt mina morbröder.
 
Aha, jag förstÄr. Men sitter det hyfsat bra i övrigt hade jag nog bara sytt dit bensnören, gÄr ju lÀtt att göra med lite resÄrband.

Annars sÄg jag ett regntÀcke av mÀrkte Paikka - Visibility raincoat. Har inte sett det i verkligheten, bara pÄ bild, men det ser ut att gÄ lite lÀngre ner pÄ sidorna och man kan stÀlla rygglÀngden sÄ det borde passa Àven för högt buren svans. Men som sagt, jag har ingen aning om det Àr nÄgot att ha.
Jag har Paikka regntĂ€cken till mina dalmatinertikar. Jag tycker de Ă€r bra! Materialet Ă€r mer vattentĂ€tt Ă€n Hurtta och Pomppa, typ lite ”hĂ„rdare” och prasslar dĂ€rmed lite mer. GĂ„r att stĂ€lla in bĂ„de i halsen och rygglĂ€ngden. TĂ€cker stora muskelgrupper bra. Magplattan Ă€r lagom lĂ„ng för mina hundar. Och att det Ă€r helt i reflex Ă€r ett stort plus!
 
Jag har Paikka regntĂ€cken till mina dalmatinertikar. Jag tycker de Ă€r bra! Materialet Ă€r mer vattentĂ€tt Ă€n Hurtta och Pomppa, typ lite ”hĂ„rdare” och prasslar dĂ€rmed lite mer. GĂ„r att stĂ€lla in bĂ„de i halsen och rygglĂ€ngden. TĂ€cker stora muskelgrupper bra. Magplattan Ă€r lagom lĂ„ng för mina hundar. Och att det Ă€r helt i reflex Ă€r ett stort plus!
Det lĂ„ter ju vĂ€ldigt bra! Kanske fĂ„r bestĂ€lla ett och testa. Ska mĂ€ta ordentligt först bara. 😅
 
Mitt Jumppa har inte töjt sig alls..
+ Övriga; det lĂ„ter ju bra. Jag var sugen pĂ„ ett sjĂ€lv, men en uppfödare som jag kĂ€nner (dvs storförbrukare nĂ€r man har mĂ„nga korthĂ„riga hundar utan underull) avrĂ„dde mig och visade bilder pĂ„ hur hennes hade töjt sig, framförallt i bogen sĂ„ det blev för lĂ„ngt och hanhundarna kissade i tröjorna :o

Kanske vÄgar testa efter era bra recensioner :) de kanske drar ihop sig igen om man tvÀttar dem? Om de skulle töja sig
 
Olika :D
Springer tik storlek mindre, dalmatinertik, dalmatinertik storlek större, dalmatinerhane, flat tik storlek större.
Kika pÄ tröjorna pÄ Sofa Dogwear annars. De flesta Àr egentligen tÀnkta till vinthundar, men de har Àven tröjor tÀnkta till ridgebacks och de kanske skulle ha bra passform?
 
Kika pÄ tröjorna pÄ Sofa Dogwear annars. De flesta Àr egentligen tÀnkta till vinthundar, men de har Àven tröjor tÀnkta till ridgebacks och de kanske skulle ha bra passform?
Ja, har kikat pÄ tÀcken dÀrifrÄn! VÀldigt sugen! Min mindre dalmatinertik ser dessutom ut som typ en Whippet large i kroppen (skÀmt o sido) sÄ hon kanske till o med kan ha vinthundstÀckena. Det Àr ju FUSK hur mycket fina och bra tÀcken det verkar finnas till vinthundar ?! :love:
 
Ja, har kikat pÄ tÀcken dÀrifrÄn! VÀldigt sugen! Min mindre dalmatinertik ser dessutom ut som typ en Whippet large i kroppen (skÀmt o sido) sÄ hon kanske till o med kan ha vinthundstÀckena. Det Àr ju FUSK hur mycket fina och bra tÀcken det verkar finnas till vinthundar ?! :love:
Haha, det finns typ inget till vinthundar, förutom frÄn just Sofa och frÄn DG doggear :p (om man inte ska bestÀlla frÄn de som mÄttsyr dÄ) Glöm alla vanliga butikstÀcken, de passar inte. De som sedan Àr för vinthundar osv, de gÄr ofta sÄ lÄngt ner över svansen att hundarna inte kan ha glad svans pga tÀcket och dÄ gÄr det bort för mina damer.
 
UpptÀckte att det var halva priset pÄ reflexvÀstar pÄ GranngÄrden nÀr hunden tog med mig dit (för att tigga godis av personalen :o).

Har tĂ€nkt köpa en ny tidigare i höst men de kĂ€ndes för dyra. SĂ„ det var som hittat nĂ€r denna reflexvĂ€st plötsligt kostade 149,50 😊
20221220_174942.jpg

Lustiga storleksangivelser dock. Detta Ă€r storlek M. PĂ„ förpackningen stod "ca M" i en hundsiluett i labradorform. Jag skulle vilja se den labrador som fĂ„r plats i reflexen jag köpte 😅
 
Haha, det finns typ inget till vinthundar, förutom frÄn just Sofa och frÄn DG doggear :p (om man inte ska bestÀlla frÄn de som mÄttsyr dÄ) Glöm alla vanliga butikstÀcken, de passar inte. De som sedan Àr för vinthundar osv, de gÄr ofta sÄ lÄngt ner över svansen att hundarna inte kan ha glad svans pga tÀcket och dÄ gÄr det bort för mina damer.
Ja men Sofa och DG har ju jÀttefina grejer, och alla mÄttsydda :love: TÀnker pÄ typ Etsy, finns ju massor? Men det kanske bara Àr skit? Fina Àr grejerna iallafall :love:

Det som sÀljs i butik Àr sÄ trÄkiga grejer.. :cry: Och de lite billigare sitter som skit.

Men det verkar alltsÄ vara lika svÄrt att hitta nÄgot bra oavsett om man har vinthund eller inte..
 
Ja men Sofa och DG har ju jÀttefina grejer, och alla mÄttsydda :love: TÀnker pÄ typ Etsy, finns ju massor? Men det kanske bara Àr skit? Fina Àr grejerna iallafall :love:

Det som sÀljs i butik Àr sÄ trÄkiga grejer.. :cry: Och de lite billigare sitter som skit.

Men det verkar alltsÄ vara lika svÄrt att hitta nÄgot bra oavsett om man har vinthund eller inte..
Etsy tittar jag aldrig pÄ, tycker det Àr sÄ svÄrt att hitta nÄgot dÀr. GÀller att man söker exakt rÀtt för att i bÀsta fall hitta nÄgot hyfsat kÀnns det som. Har man whippet Àr det nog lÀtt att hitta klÀder, eller italiensk vinthund. Till de större vinthundarna Àr det svÄrare.
 

Liknande trÄdar

SamhÀlle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 097
Senast: Fibusen
·
Hundavel & Ras Jag Àr hundlös för tillfÀllet och det Àr sÄ galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu Àr det tyvÀrr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 686
Senast: Myrten
·
HÀstmÀnniskan Jag Àr sugen pÄ att ha en hÀst i familjen. Barnen Àr nu 4 resp. 1,5 Är. Det blir nog inte aktuellt pÄ minst ett Är att köpa hÀst, men...
Svar
15
· Visningar
1 924
Senast: ylvalill
·
Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan tvÄ och tre Är till salu pÄ den stora hÀstförsÀljarsajten. Tittar man pÄ alla...
Svar
6
· Visningar
991
Senast: Blyger
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Göra inlĂ€gg med mobilen
Tillbaka
Upp