Shoppat i Falsterbo 2005

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Nova
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 78
  • Visningar Visningar 6 496
Sv: Shoppat i Falsterbo 2005

Första inköpsrundan avklarad.........
2 x Domani insektstäcken med helhals 249:-/st
1 x Bucas insektstäcke 1.100:- (till hingsten som alltid skall vara så märkvärdig och udda i storlek att billighetsalt aldrig passar)
2 x Equiline gummityglar 219:-/st !!!!FYND
1 x Tredelat mässingsbett 198:- (i storlek som ingen här omkring haft hemma de sista 6 månaderna)
1 x domani flughuva 75:-
verktång, hovkniv, hovklinga (för en hiskelig massa pengar- bra grejor kostar tyvärr mkt)

Saker som är inkollade som skall köpas i helgen (han inte gå tillbaka idag)

Vattenmatta (med kant så det går att fylla med vatten, har en fjantpelle vad gäller vattengrav här hemma så nu skall det malas) :devil:

Nytt "flippanbett" - samma fjantpelle tuggade sönder sitt förra tävlingen så får väl kosta på honom ett nytt. :(

Har även spanat in några nya shabrak som nog slinker med samt ett par nya ridskor.

Varför är man alltid pank när denna vecka är över ?? Likadant vart år..... :angel: :angel:

Ska inte dit i år men var där ett annat år och köpte då en jättefin namnskylt i trä till pållen. Fick välja färg/form/teckenstil m.m. helt själv. Köpte även ett schabrak & fick pållens namn broderat på det. Sen minns jag faktiskt inte om jag köpte något mer.

Idag blev det:

Equline Förbygel med martingal
Två Equline shabrack
Namnskylt
Verdus stallboohts med mangett i.

Spara LITE till mej på lördag oxå va!!!! :devil: :banana:

Jaha, för mig blev det
- ett par strykkappor i läder från Börjes, har senskydd av samma märke sedan tidigare och de är jättebra. 195:-
- Ett vitt schabrak med hästens namn på. 300:- inkl brodyr
- Ett par tyglar, smala, svarta, vävribb, ponnystorlek och med tyglehakar :bump: Har letat efter sådana i ett halvår, tom i England och USA utan att hitta några. Pris 449:- :crazy:

Efter det var det slut i plånboken....

Köpte faktiskt ingenting :smirk:

Beställde däremot tid för sadelutprovning...

Sista dagen idag :( :cry: :cry:

Men shoppas ska de göras :banana: :bump:

Var där bara på torsdagen så det blev

*Ett jätte fint pullarträns med gummityglar 500:- (kostade egentligen 599:- men det va ngn brun fläck på panbandet så vi fick det för 500:-)
*En svart förbygel 545:-
*Hoppspö 60:-
*2 par ridbyxor 700:-

:banana:

Inte så mycket kvar idag, jag shoppade loss rejält igår med hjälp av Mini, SaraMara, Ponte och Lizan. :angel:

Det blev idag.

Mark todd flug täcke
3 shabrack olika märken ett Mark todd, Equline och RG
Sen blrev det bästemt att det blir en Böckmann :) :banana:

Mark Todd schabraken fanns ju bara i full. :mad:

Över huvudtaget var det mycket dressyrschabrak och full-stl. :mad: :mad:

Senast ändrad:

Charles Owen hjälm m läderband för priset 525:-:banana:
Grå Lindor
Rosa Lindor
Vitt dressyrschabrak
1kg vitlök
rakt gummibett
brunt schabrak m. beige pp o fläta schabrak från HL såå fint :love:
snyggtss.jpg

o så fick jag en keps från Hippo Foder...

o så handlade jag skor på ett annat ställe, men det är ju inte hästprylar.. :P

Senast ändrad:

_Peplis_ skrev:
Charles Owen hjälm m läderband för priset 525 :-

Det är sånt som är ONÖDIGT att berätta så här i efterhand. :mad:

Var fasen hittade du den för 525 kr? Inköpspriset för affärerna lär ligga på bra mycket mer.

japp. kompisen köpte lika dan förra veckan för 2000 :- :D
de fanns i Equalitylines monter, men mot slutet av veckan fanns den bara m svarta läderband..o så hade de den modellen utan läderband för 300:-
fastän jag ska trösta dig med att säga att den m läderband bara fanns i stora strolekar fr. 59 o uppåt.o din dotter har väll inte så stort huvud än :)

Det var den gamla modellen som CO tagit bort från marknaden då den inte är säker, tycker att det är för jävligt att de säljer den trots detta. Hade själv denna hjälm när jag råkade ut för min olycka och stoppningen revs loss runt kanterna vilket gjorde att hjälmen bara trycks vidare ner in i ansiktet något som absolut inte får hända med en hjälm, visade sig att det hänt flera ansiktsskador pga denna hjälm som har för dålig stoppning samt går för djupt ner. Strax efter min olycka drogs denna hjälm bort från marknaden och ersattes av en snarlik men med bättre tjockare stoppning och något högre skärning. Så se upp ni som tror att ni "fyndat" bra hjälm dessa är inte säkra.

För mig blev det detta :D :

2 flughuvor för 100 kr
flugtäcke 369 kr
4 boots 300 kr
hansbo combitäcke 450 kr
3 schabrak 300 kr
transportskydd 400 kr

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
751
Senast: Jeps
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 626
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
3 196
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 170
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka