Shoppat något på sistone del 5!

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Fragile
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 252 638
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Shoppat något på sistone del 5!

Men vad tråkigt :( Hoppas på att det dyker upp en ny så snart som möjligt då, och att den passar bättre :D

Jag vet, blev lite besviken där faktiskt! Men det är som tur är lätt och smidigt att skicka tillbaka, alltid något! Måste ge dem en eloge för den snabba servicen dock; jag beställde klänningen i torsdags kväll och fick den levererad helt gratis nu lördag morgon. Bor iofs i U.K vilket kanske underlättar saker, men ändå väldigt snabbt jobbat tycker jag!

Just det, jag fick även ett sms av dem vid 9 i morse där det stod att varan skulle levereras någon gång mellan 9.40 och 10.40 idag också, och mycket riktigt knackade det på dörren kring 10. Sjukt bra service!

*knapplån*

Jag har köpt ett par superfina skor från H&M. Vinkeln gör att skorna ser jättekonstiga ut men de är mumma!
pastellskorhm001_50f95a739606ee3352a53b56.jpg

Så har jag köpt en liten Longchamp, den bruna köpte jag för någon månad sen.
trisslongchamp_50f9589fe087c35e6e644d5a.jpg

Och sist ut är väskan från H&M jag länge ångrat att jag inte köpte när den fanns i butik, hittade den helt ny på Tradera. :D
vaskafransarhm_50fc45729606ee334eba068e.jpg

Oh, longchampväskorna är så himla snygga! Hur är storlekarna egentligen? Jag skulle vilja beställa en som jag kan ha som weekend-bag typ när man åker till sina föräldrar en helg, skulle medium kunna funka?

Jag har en som är 30x31x19 (det är de måtten de använder på hemsidan) och tycker den är lagom som skolväska, övernattningsväska och sådär. Man får plats med ganska mycket då själva väskan är ganska "pösig" och kan rymma mycket speciellt i den nedre delen. Får även ner min laptop (14") med fodral utan problem om det skulle behövas, men då blir det ganska tungt och klumpigt.

Det enda negativa jag hört är att väskorna blir lite slitna i hörnen efter ett tag, och då jag inte haft min så länge vet jag inte om det här stämmer eller ej. Borde ju bero på hur mycket och tungt man fyller den tycker jag... Men jag gillar den hittills! :)

Medium, den bruna på bilden, har jag som vardagsväska med lite extra utrymme eller vad man ska säga.
Den lilla är en small, duger till det man "måste ha" i väskan, plånbok, hårsnoddar, läppsyl, och lite annat. ;) De är ju ganska rymliga, det får lugnt plats en liten sminkväska i den lilla och lite mer.
Den stora, längst bak till höger är en L, den är asstor, jag får plats med massor i den. Den skulle jag rekommendera om man vill ha en väska som rymmer en del för en större känns nästan för stor. Denna kan man bära som handväska på stan när den är proppfull utan att den känns för stor.
Jag har haft den till massor, den rymmer min systemkamera grymt bra så den agerar oftast kameraväska och så får jag oftast plats med en flaska med vatten, extra tröja, plånbok och massa annat. :)

Min stora svarta är lite sliten i hörnen, men jag har haft den i minst fem år också. Stör man sig på det går det ju att lämna den till en som lagar väskor så kan de nog fixa det snabbt och billigt. :)

Kl

Jo just tog hem två sidenklänningar från Diana Orving. Ord pris typ 3000 styck, lär casha typ 500 spänn. Ska på visningen på fashion week och ville ha ngt snyggt på mig från henne. Lutar åt denna med öppna axlar. Sugig bild men den är kort och jag har ett smalt lackskärp till. Ärmarna är snyggt draperade typ

b63d718867e911e2b0f022000a9f1369_7.jpg

kl

Har shoppat en del sista tiden. Detta är några av fynden.

clarks-shoes-womens-clarks-orinoco-club-black-leather-pull-on-ankle-boots-10361-p_510455a99606ee5ac102380f.jpg

Från Clarks.

6808010_cradle_20pink_front_600_510455beddf2b351ab82c6c0.png

MQ-Dobber

157681100_a568240e-e2f9-4823-a099-fb3f92359f17_510455c9ddf2b351a7398876.jpg

Lindex-Missoni

Har även shoppat massa nya bhar, halsduk, mössa och vantar, trosor och lite smågrejer. Nu måste det nästan bli köpstopp resten av månaden!
Visst ja! Gjorde världens fynd i en djurbutik idag. Dom hade lite rea och jag kom undan med 432 kr för något som skulle gå på 1500 kr, då är det svårt att låta bli att fynda!

Skopunkten! Var längesedan jag köpte skor där men de kostade 99 så jag slog till :D

Då gjorde du värsta klippet. Själv fick jag punga ut 1500 spänn på Bianco för mina. Du vann priskriget :p

Haha! Dina lär med säkerhet hålla längre, mina skor jag köpt på skopunkten brukar bara orka en säsong, men det är helt okej när det är billigt, dessa var dessutom på rea ;)

KL

Idag har jag varit och shoppat vinterridstövlar.

Rimrock-High-Rider-2012_3.jpg

Kanske inte det smartaste den månaden man har som sämst med pengar, men vill ju heller inte frysa om fötterna :angel:

Håller dom bara en säsong och är billiga så är det ju skit samma, då kan man köpa nya istället :)

Du hade ju fått 15 par av din modell istället för 1 par som jag fick.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag saknar en tråd för uppskattning av goda gärningar, trevliga interaktioner och vardagshjältar. När dagstidningen kom i pappersformat...
Svar
9
· Visningar
778
Senast: MiaMia
·
Juridik & Ekonomi skriver under nytt nick, för att det är en känslig situation. Håller på att separera (vi var sambos ) och exet har börjat eskalera sitt...
Svar
4
· Visningar
974
Senast: aleeza
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
370
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
4 103
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Artfex S