Shoppat något på sistone del 5!

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Fragile
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 252 638
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Shoppat något på sistone del 5!

+ Mineur, Sleepan

Tack :bow: Är supernöjd!

Sleepan, tycker du ska satsa på rött, rött är underskattat! :D

Rött is the shit!
Längtar tillbaka till mitt, ska bara ta slut på den förbenade lila färgen och tröttna ordentligt först :p

kl
Nu är jag oxå ägare till en såndär söt ving-tröja
dsc_0125_51116356ddf2b31359f92dfd.jpg

kl

Jag spenderade helgen i Dublin och har shoppat massor :eek: ska fota allt och visa! :D

Det är inga problem att fålla en klänning i polyester/elastan, bara man använder rätt typ av söm (som finns på alla vanliga symaskiner).

Vilken typ av söm är rätt? :D Jag har noll koll på sånt där, men har en symaskin ståendes.. Borde nog försöka bli kompis med den.

Åh Tack :laugh:

Monifa: Den är från Gina, men jag har sett att Kappahl (stavning, haha?) har snarlika :laugh:

Supersnygg klocka!

Det är fint med det enkla, har en själv från D&G som är helt utan krussiduller och knallfärg förutom "tavlan" i mitten, den är ljusrosa.

Inga bilder men köpte häromdagen ett par nya fina örhängen och ett par svarta träningstights från Craft, som jag letat och nu hittade jag de perfekta! :love:

Nästa inköp blir en våg, mindre roligt. :p

Kl.

Vet inte riktigt vad för ryck jag fick i kylan men har klickat hem två par sandaler. Föll för dem på stört (bling-bling-glitter maniac :love:) och då jag har svårt att hitta sandaler som både är snygga och passar mig (opraktiskt långa tår och väldigt smal fot) så får jag börja leta rätt tidigt. En sandal av tolv brukar passa bra... Håller tummarna för att ett av paren passar i alla fall :)

87377-b.jpg

87377-h.jpg

samt

92915-b.jpg

92915-a.jpg

Vilken typ av söm är rätt? :D Jag har noll koll på sånt där, men har en symaskin ståendes.. Borde nog försöka bli kompis med den.

Man kan använda en täcksöm (då blir det två rader av vanliga raka stygn på rätsidan) som sys med tvillingnål, det tycker jag personligen är enklast.

Sedan kan man om man är riktigt ambitiös använda en osynlig fållsöm, men det är lite pilligt.

Jag hade sytt för hand med osylig fållsöm... Fast jag hade helst undvikit en långklänning i just polyester, blir ofta elektriskt och tyget faller inte snyggt efter kroppen.

För att återgå till trådens ämne ;) så råkade jag investera i dessa skor idag

744c8be2729d11e2967b22000aa80146_7.jpg

Jag hade sytt för hand med osylig fållsöm... Fast jag hade helst undvikit en långklänning i just polyester, blir ofta elektriskt och tyget faller inte snyggt efter kroppen.

Det hade jag inte tänkt på.. Bra poäng!
jag gör nog så att jag köper den först om/när den hamnar på rea :p

Nä men stl 38 ;) Går med iläggssula och envishet ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag saknar en tråd för uppskattning av goda gärningar, trevliga interaktioner och vardagshjältar. När dagstidningen kom i pappersformat...
Svar
9
· Visningar
778
Senast: MiaMia
·
Juridik & Ekonomi skriver under nytt nick, för att det är en känslig situation. Håller på att separera (vi var sambos ) och exet har börjat eskalera sitt...
Svar
4
· Visningar
978
Senast: aleeza
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
370
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
4 103
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Livskristråden
  • Panik vid dusch

Hund, Katt, Andra Djur