Shoppat något på sistone! Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
@nexxa Tack! Jag har återupptäckt Pilgrim lite på senaste faktiskt, hade en riktig crush på deras smycken för typ 6-7 år sedan men började sedan tycka att de var lite pråliga... Nu hittade jag dock massor som jag ville ha, så intresset har definitivt väckts på nytt! :)

@niphredil Supersnygga shorts, de sitter jättebra på dig verkligen! Men jag förstår känslan, har själv väldigt svårt för tighta shorts och shorts i största allmänhet. De känns så... utlämnande på något vis, och jag har verkligen svårt att hitta par som jag känner mig bekväm i. Men du var verkligen jättesnygg i dina som sagt, så jag tycker du ska ge dem en chans! :)

@dotzie Åh vilken fin kimono! Var kommer den ifrån?

@snow En sådan där tröja skulle jag behöva i min lägenhet i vinter... Kallt är bara förnamnet! :p

@niphredil Det finns nog tyvärr sådana här också, du behöver ju inte vara bukeanvändare för att spana in något här så är nog ganska oklart eller svårt att avgöra
Fast jag skiter väl i vad folk tänker så länge jag inte utsätts för obehag?

Du ser ingen skillnad alls i att lägga upp en bild här mot att stå på tunnelbanan i Madrid med en grupp män omkring sig som brölar och slänger slängkyssar och beter sig allmänt obehagligt?

Förstår inte alls vad det är du far efter så jag är rädd att du får vara lite tydligare med vad du vill ha sagt.

Tack!! Jag gillar dom också, som fan, men tycker att det känns lite naket samtidigt som jag stör mig som fan på att det är oro över slemhögars blickar och kommentarer som får mig att dra mig för att klä mig i kläder jag tycker om och känner mig fin i.

Tell me about it... Jag blir ju utsatt för sådant hela tiden då jag tycker korta kjolar och shorts är nice. Det är så förjävligt att en blir begränsad av slemhögar! Ibland har jag dåliga dagar när jag bara gömmer mig i täckande kläder, men allt oftare den senare tiden har det blivit arga dagar där jag har gått och dallrat med mina lår så kan de glo och slänga kommentarer bäst de vill. Men det är verkligen inte alltid en orkar slå av sig slemmiga kommentarer. Fyfan vad det är förjävligt!

@niphredil Jag fick uppfattningen om att du var osäker på dig själv och hurvida du passade i det, tänkte faktiskt inte tanken om ev obehagliga mäns ev reaktioner, så det var mest ett försök att vara positiv.
Och givetvis är det skillnad här och irl eftersom du kanske inte får det kastat i ansiktet här, men likväl finns det ju obehagliga typer både här och irl.

@niphredil Jag fick uppfattningen om att du var osäker på dig själv och hurvida du passade i det, tänkte faktiskt inte tanken om ev obehagliga mäns ev reaktioner, så det var mest ett försök att vara positiv.
Och givetvis är det skillnad här och irl eftersom du kanske inte får det kastat i ansiktet här, men likväl finns det ju obehagliga typer både här och irl.
Lustigt att man förväntas vara osäker på sig själv jämt och fiska efter komplimanger.

Fast hur exakt menar du att jag påverkas av eventuella äckliga typer här? Konkret alltså. Hur påverkar dem mig?

@Stalone Ja, det är fan för jävligt alltså. Vissa typer tittar på en som att man är naken och då känner jag mig naken, oavsett kläder, och obekväm. Fy fan alltså.

Lustigt att man förväntas vara osäker på sig själv jämt och fiska efter komplimanger.

Men oj vad otrevligt. Jag tolkade ditt inlägg om shortsen precis som nexxa, men det kanske berodde på att jag hade din klänningstråd i bakhuvudet och med den dina många osäkerheter på din kropp/kroppsdelar.

On topic är shortsen jättefina och hoppas du slipper slemkommentarer oavsett vad du har på dig!

Ehrm, jag har shoppat mig lycklig i USA...

2014-06-18-1941_53a1cf5b2a6b2250946ca9d6.jpg

2014-06-18-1941_53a1cf649606ee3876314218.jpg

2014-06-18-1942_53a1cf6addf2b345cfef5bbc.jpg

2014-06-18-1942_53a1cf792a6b2266cf0a56b1.jpg

2014-06-18-1942_53a1cf802a6b22b6b2cc50be.jpg

2014-06-18-1942_53a1cf879606ee382505607b.jpg

2014-06-18-1942_53a1cf8f9606ee1b526cea42.jpg

:love: :up:

@Niyama Jag förtydligade i mitt första svar till Nexxa (stavning) hur jag menade. Tror jag även skrev det till Stalone. Skrev det förvisso från mobil men tyckte att jag var rätt tydlig, i minst ett par inlägg (tre kanske till och med).

Mina ben har jag aldrig någonsin uttryckt osäkerhet kring för övrigt. Om det nu spelar någon roll.

Men oj vad otrevligt. Jag tolkade ditt inlägg om shortsen precis som nexxa, men det kanske berodde på att jag hade din klänningstråd i bakhuvudet och med den dina många osäkerheter på din kropp/kroppsdelar.

On topic är shortsen jättefina och hoppas du slipper slemkommentarer oavsett vad du har på dig!
Jag kände mest att jag redan förklarat hur jag menade men att det inte spelade någon roll vad jag skrev. Att förklaringen inte togs emot alls.

Och jag förstår fortfarande inte varför det skulle påverka mig om nån eventuellt tänker något dumt/slemmigt/obehagligt om de ser en bild av mig på Buke, att det ens skulle vara i närheten av lika jobbigt som i verkligheten. Men jag kanske är trög/trött eller något.

Jag kände mest att jag redan förklarat hur jag menade men att det inte spelade någon roll vad jag skrev. Att förklaringen inte togs emot alls.

Och jag förstår fortfarande inte varför det skulle påverka mig om nån eventuellt tänker något dumt/slemmigt/obehagligt om de ser en bild av mig på Buke, att det ens skulle vara i närheten av lika jobbigt som i verkligheten. Men jag kanske är trög/trött eller något.

Men nexxa förklarar ju vilken uppfattning hon fått, som förklarar varför hon svarade som hon gjorde. Och då hugger du för att hon inte fattat vad du menade :confused:

Fast hur exakt menar du att jag påverkas av eventuella äckliga typer här? Konkret alltså. Hur påverkar dem mig?

@Stalone Ja, det är fan för jävligt alltså. Vissa typer tittar på en som att man är naken och då känner jag mig naken, oavsett kläder, och obekväm. Fy fan alltså.

Fast seriöst, köper man ett par shorts som är så korta och tighta att de "intimare" delarna nästan exponeras så får man väl skylla sig själv om folk glor?

(Det är väl det man vill!!)

Fast seriöst, köper man ett par shorts som är så korta och tighta att de "intimare" delarna nästan exponeras så får man väl skylla sig själv om folk glor?

(Det är väl det man vill!!)

Vilken trevlig inställning. Har du den till tjejer som blir våldtagna också om de har en kort kjol på sig? :grin: :yuck:

Det är helt orimligt att en som tjej ska behöva ta ansvar för mäns beteende och anpassa sin klädsel för att vissa är idioter som inte förstår att deras uppmärksamhet inte är välkommen. Och ärligt talat så är personer som du, som lägger ansvaret på tjejerna, en del av problemet i och med att männen ursäktas och får bete sig hur som helst utan att ta ansvar för sina val.

Vilken trevlig inställning. Har du den till tjejer som blir våldtagna också om de har en kort kjol på sig? :grin: :yuck:

Det är helt orimligt att en som tjej ska behöva ta ansvar för mäns beteende och anpassa sin klädsel för att vissa är idioter som inte förstår att deras uppmärksamhet inte är välkommen. Och ärligt talat så är personer som du, som lägger ansvaret på tjejerna, en del av problemet i och med att männen ursäktas och får bete sig hur som helst utan att ta ansvar för sina val.

Trevlig du är då, att folk alltid ska in våldtäkt...
Man blir alltid dömd av andra. Sätter jag på mig en hatt med en galen fågel på är det ju klart att folk glor.
Sätter jag på mig en för urringad tröja kommer folk glo, samma gäller superkorta shorts!

@Stalone
Tack! Det är från Urban Outfitters och jag vill cirka bo i det :love:!

@Vogue
Jag förstår att du förmodligen är uttråkad och vill provocera, eftersom du fäller en ungefär likadan kommentar som den ovan en gång i halvåret och vi har exakt samma diskussion varje gång. Men, utifall att det finns yngre läsare som påverkas av din extremt osympatiska stil så svarar jag väl, än en gång, ändå.

resten gäller @Sorbe också

Självklart drar man den parallellen. Det handlar om en enkel konsekvensanalys.
Det är den typen av inställning till kvinnors klädsel som gör att kvinnor som blivit våldtagna fortfarande år 2014 får frågan vad de haft på sig. På vilket sätt hon provocerat mannen så svårt att han inte kunde lägga band på sig. Det är förolämpande mot både kvinnor och män att den frågan ställs. Ni och andra människor som resonerar på samma sätt som ni hjälper till att upprätthålla en fullkomligt uråldrig inställning till kvinnors kroppar och klädsel, att vad man sätter på sig är i första hand till för andra människors ögon och tillfredsställelse. Det är den inställningen som gör att folk glor. Inte vad man har på sig.

Ja, man blir dömd utefter vad man har på sig. Det är jävligt synd att det är så. Och det är jävligt synd att ni båda hjälper till att se till att det fortsätter vara så.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
414
· Visningar
9 436
Senast: pepp
·
  • Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
71 719
Senast: Mineur
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
2 161
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara... 13 14 15
Svar
298
· Visningar
9 549
Senast: Lejontand
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Elitloppet – en gång om året!
  • Ponnytrav