Shoppat något på sistone! Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
@niphredil - åh så snygg! :love: Men det ser lite roligt ut med sandaler till på bilderna :D
Ja men visst är den snygg?! Jag älskar den! Känns så klassisk och fin :love:. Haha ja, jag såg det sen :D. Men det är fortfarande över trettio grader varmt än så jag orkade inte dra på mig riktiga skor :p

Ja men visst är den snygg?! Jag älskar den! Känns så klassisk och fin :love:. Haha ja, jag såg det sen :D. Men det är fortfarande över trettio grader varmt än så jag orkade inte dra på mig riktiga skor :p
Jag har en liknande modell i sån där riktig vinterjacka a la tokvarm, men jag har inte gått i den ordentligt sen vintern innan jag fick barn :( Hoppas den sitter bra kommande vinter för det är en riktig favorit! :)
Och fusk med värmen, här har hösten kommit så det är sällan över 20 längre... Och då har jag insett att jag bara har ett par jeans jag kan ha. Måste nog shoppa lite :angel:

@Ninnurur Tråkigt att du inte kunnat använda den men hoppas du kan det i vinter :). Det är en ruskigt skön modell tycker jag, jag älskar att det är bra fickor och att den är så jävla skön. Tajta jackor är inget för mig när det är kallare ute.

Jag har en Barbour i den här modellen också

barbour_ladies_utility_jacket_-_olive_lwx0004ol71_1.jpg

men den är inte alls lika skön. Inga fickor som är sköna att köra ner händerna i, går inte att sätta dit en luva och kragen skyddar knappt mot nåt. Ser fram emot att få mysa i min nya den här hösten och vintern :love:

Jag har fått tag på en perfekt alltiallo, året om-finklänning för ynka 20 kr! Det var en vän som inte ville ha den längre och hon ville egentligen ge bort den, men det slutade med att jag prackade på henne vad kontanter jag hade - dvs en tjugolapp. Jag är sååå nöjd och går bara och väntar på ett bra tillfälle att använda den! :D

2014-08-22_135422_53f738522a6b229995789b26.jpg

@niphredil Skitsnygg! Nu vill jag också ha en sådan. Skulle passa bra nu till höstens alla färger!
Ja men visst är den fin? :) Jag vill bara ha höstrusk nu så jag kan få börja använda den :D.

Tips om du ska köpa en är att antingen beställa från exempelvis Country Attire eller handla i UK om du har vägarna förbi. I Sverige är jackorna mycket dyrare nämligen och det är ju trist att betala mer än vad man behöver. Jag beställde min från Country Attire och där kostade jackan 200£ och så fick man luvan på köpet. Frakten är gratis och tar 2-5 dagar. I affär här kostar jacka + luva ca 1500 kronor mer och jag tror att det är ungefär lika i Sverige.

@VLMF Lyckades få svar ganska snabbt från kundtjänst och den är vattenavvisande men inte regntät.... Verkar vara svårt att hitta tunna jackor som är regntäta :meh:

Idag kom min fina jacka jag fått av mina svärföräldrar :love:. Är fan KÄR i den, tycker den sitter så himla bra och är så himla himla fin :love:. Har velat ha just den här modellen jättelänge men varit för snål för att lägga ut så mycket så jag är så tacksam för att jag fick den :) :)

IMG_20140822_133638_zpsv3spc4fg.jpg

IMG_20140822_133824_zpst7gcq8dq.jpg

:love:

Supersnygg! Vad heter modellen? Jag älskar också såna fickor!

@niphredil Vad heter modellen? Den är APFIN!

Supersnygg! Vad heter modellen? Jag älskar också såna fickor!
Det är en Beadnell :). Färgen är olive, kan vara lite svårt att se på bilderna i och med att min telefon är helt off när man fotar. Tycker den ser så tusen gånger snyggare ut på mig (ursäkta, så får man inte säga) än den gör på modellerna på de flesta hemsidorna:

LWX0051SG91-Front-892Wx844H

LWX0051NY91-Full-446Wx422H

Nippe, den var verkligen mycket snyggare på dig. Skit också, jag köpte ju en snordyr brun vaxad jacka i julklapp till mig, men den här var ju underbar.

(jag har en Roadmaster från Belstaff)

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
412
· Visningar
9 395
Senast: pepp
·
  • Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
71 717
Senast: Mineur
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
2 096
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara... 13 14 15
Svar
298
· Visningar
9 531
Senast: Lejontand
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka