SHOPPING - till hemmet! Del 2

Livet som tant har spĂ„rat đŸ‘”đŸŒđŸ€·đŸŒâ€â™€ïžđŸ˜… Köpte denna karaff och glas pĂ„ loppis idag

26285


TillÀgg Àr hos min ömma moder, hon Àr ansvarig för den virkade duken och de torkade blommorna, riktigt fullt sÄ illa Àr det inte... Àn :cautious:
 
Jag har stans fulaste soffa. Eller ok jag överdrev kanske ngt men Ă€ndĂ„. Hela mitt hem ser ut som en art deco-bordell typ men pga att jag bor sĂ„ litet sĂ„ mĂ„ste jag ha en bĂ€ddsoffa. Problemet: DET FINNS INGA SNYGGA BORDELLIGA BÄDDSOFFOR!!! :arghh: Denna Ă€r Ă€ndĂ„ den snyggaste jag hittat och dĂ„ Ă€r den Ă€ndĂ„ FUL.
Hursom, jag kom pÄ den lysande idén att jag skulle pimpa den lite. Sagt och gjort blev den en franskant nedtill. Ska försöka fÄ tag i en franskant med tvinnade lite grövre fransar men har letat mig blÄ överallt. Iaf detta duger tillsvidare.

26842
 
Har Àven bytt ut handtagen pÄ fönstret till replikor av originalen. NÄgon galning har alltsÄ slÀngt bort de gamla vid fönsterbyte. PÄ onsdag kommer Àven en finsnickare och byter fönsterbÄgen och spröjsar om insidan.

26843
 
SĂ„ fin stuckatur! :love: @Mineur
Visst Ă€r den! Och dĂ„ ser man Ă€ndĂ„ inte den enorma takrosen som Ă€r min favorit! Älskar att bo i en stad dĂ€r de flesta lĂ€genhetshusen Ă€r frĂ„n sent 1800-tal och faktiskt har bevarats som sĂ„ ocksĂ„ :love: Nuvarande lĂ€genhet Ă€r frĂ„n 1871, och snart flyttar vi till en frĂ„n 1873.
 
Jag har stans fulaste soffa. Eller ok jag överdrev kanske ngt men Ă€ndĂ„. Hela mitt hem ser ut som en art deco-bordell typ men pga att jag bor sĂ„ litet sĂ„ mĂ„ste jag ha en bĂ€ddsoffa. Problemet: DET FINNS INGA SNYGGA BORDELLIGA BÄDDSOFFOR!!! :arghh: Denna Ă€r Ă€ndĂ„ den snyggaste jag hittat och dĂ„ Ă€r den Ă€ndĂ„ FUL.
Hursom, jag kom pÄ den lysande idén att jag skulle pimpa den lite. Sagt och gjort blev den en franskant nedtill. Ska försöka fÄ tag i en franskant med tvinnade lite grövre fransar men har letat mig blÄ överallt. Iaf detta duger tillsvidare.

Visa bifogad fil 26842

Antar att du vet om Folckers?
 
Jag har stans fulaste soffa. Eller ok jag överdrev kanske ngt men Ă€ndĂ„. Hela mitt hem ser ut som en art deco-bordell typ men pga att jag bor sĂ„ litet sĂ„ mĂ„ste jag ha en bĂ€ddsoffa. Problemet: DET FINNS INGA SNYGGA BORDELLIGA BÄDDSOFFOR!!! :arghh: Denna Ă€r Ă€ndĂ„ den snyggaste jag hittat och dĂ„ Ă€r den Ă€ndĂ„ FUL.
Hursom, jag kom pÄ den lysande idén att jag skulle pimpa den lite. Sagt och gjort blev den en franskant nedtill. Ska försöka fÄ tag i en franskant med tvinnade lite grövre fransar men har letat mig blÄ överallt. Iaf detta duger tillsvidare.

Visa bifogad fil 26842

Och du kanske kan pimpa "fötterna" med Pretty Pegs? https://www.prettypegs.com/us/41-sofa-legs
(Det Àr 5 Är senare och jag förvÄnas fortfarande över hur lyxig min IKEA soffa blev med nya fötter :eek:)

Jag tycker för övrigt inte att din soffa Àr ful, den ser bara vanlig ut.
Du kanske kan klÀ om den med ett sammetstyg i framtiden.
 

Liknande trÄdar

Relationer Min sambo blir 30 den 14 september, en torsdag. Har köpt en present men tÀnkte Àven bjuda ut han pÄ middag samt har bokat privat spa i 2...
Svar
2
· Visningar
790
Senast: Acto
·
Tjatter Ny trĂ„d dĂ„ det första bingobrickan innehöll tvĂ„ rutor med samma text, detta Ă€r nu korrigerat och den gamla trĂ„den lĂ„st! Årets första...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
12 687
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardÀck och ok vinterdÀck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 982
Senast: ptr
·
Hemmet Eftersom den förra trÄden blev lÄst startar jag en ny! FortsÀtt posta spÀnnande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
973
· Visningar
62 712

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp