SHOPPING - till hemmet! Del 2

denna borde jag hänga upp...
53853812_10156090270271099_6583207635154108416_n.jpg
Åh vilken fin! Är det du som har målat?!
 
Tråkigt att köpa dammsugare men vi behöver en ny, och provar på en sån här nu efter att tre dyra Electrolux på raken inte håller måttet...
D5F83C4A-AE25-45E4-98F7-B1A8453E9793.jpeg
Dyson v10 Animal
 
Instämmer med @Mineur ang Dyson! Vi köpte en inom 6 veckor efter att ha skaffat vår Aussieherre som fäller ca 10 månader per år känns det som. Dammsuger varannan dag så det är grymt skönt att slippa släpa fram dammsugaren och byta eluttag :up: Dysonen hänger på väggen, alltid redo och är den enda dammsugare vi använder. Har också en äldre modell, V6 låter bekant.
Hoppas ni blir nöjda med köpet @Riru!
 
Yep, man trycker på en knapp så öppnas botten av plastcylindern så att den töms! Inga påsar, med andra ord :up: @MidnightSoul
När min dör (om förhoppningsvis en lång tid då jag inte vill spendera pengar på en ny dammsugare) så ska jag helt klart kollaboratörer en sådan här. Sjukt smidigt å slippa bråka med slad å få med sig maskinen genom lägenheten.
 
@Mineur @Vassi @Riru

Hur är ljudet på den? Låter den lika illa som vanliga dammsugare?
Den låter definitivt mer, men då var förra väldigt tyst i mina öron. Ljudmässigt kaanske jämförbar med nån billigare (kring 1000-lappen) dammsugare om jag skulle försöka mig på att jämföra. Men lita inte för mycket på mig ang den jämförelsen om ljudnivå är väldigt viktig för dig! :D
 
När min dör (om förhoppningsvis en lång tid då jag inte vill spendera pengar på en ny dammsugare) så ska jag helt klart kollaboratörer en sådan här. Sjukt smidigt å slippa bråka med slad å få med sig maskinen genom lägenheten.
Åh en sån har jag funderat på! Känns så retro att dra runt på en sladd-dammsugare, plus att det vore smidigt när man bor litet också då den tar mindre plats.
Ja alltså det är verkligen den bästa tekniska prylen som finns i vårt hem! Ok, möjligtvis efter espressomaskinen... Vi köpte som sagt en begagnad från Dyson-fabriken (en som hade gått sönder och blivit "refurbished"), och då gick den på runt 2000 kr så det behöver inte bli snordyrt. Kan vara värt att kolla upp!

@Mineur @Vassi @Riru

Hur är ljudet på den? Låter den lika illa som vanliga dammsugare?
Den låter nog lite mer än en vanlig, om inte annat för att själva "motorn" ju hamnar närmare när man dammsuger, men det är inget jag reflekterat över och då är jag ändå rätt ljudkänslig.
 
Ja alltså det är verkligen den bästa tekniska prylen som finns i vårt hem! Ok, möjligtvis efter espressomaskinen... Vi köpte som sagt en begagnad från Dyson-fabriken (en som hade gått sönder och blivit "refurbished"), och då gick den på runt 2000 kr så det behöver inte bli snordyrt. Kan vara värt att kolla upp!


Den låter nog lite mer än en vanlig, om inte annat för att själva "motorn" ju hamnar närmare när man dammsuger, men det är inget jag reflekterat över och då är jag ändå rätt ljudkänslig.
Då får jag nog prova innan. Jag är väldigt känslig ljust för ljudet av dammsugare och sopar hellre lägenheten än dammsuger.
 
Då får jag nog prova innan. Jag är väldigt känslig ljust för ljudet av dammsugare och sopar hellre lägenheten än dammsuger.
Jag tycker de väsnas något förfärligt 🙉 såpass att att det känns som att man borde ha hörselskydd när man dammsugar. Skulle aldrig köpa en själv, det finns liknande modeller från andra märken som är tystare ( = i nivå med "vanlig" dammsugare).
 
Jag tycker de väsnas något förfärligt 🙉 såpass att att det känns som att man borde ha hörselskydd när man dammsugar. Skulle aldrig köpa en själv, det finns liknande modeller från andra märken som är tystare ( = i nivå med "vanlig" dammsugare).

Är det så stor skillnad mellan 70 och 75 decibel?
Antar att det blir värre också när motorn inte är på golvet. Får se om jag kommer palla med den vi beställde då.
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo blir 30 den 14 september, en torsdag. Har köpt en present men tänkte även bjuda ut han på middag samt har bokat privat spa i 2...
Svar
2
· Visningar
779
Senast: Acto
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
22 23 24
Svar
462
· Visningar
11 736
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 870
Senast: ptr
·
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
972
· Visningar
62 033
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp