Short chaps för långa och smala ben...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare EmmaJo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 36
  • Visningar Visningar 5 392
E

EmmaJo

Någon som har tips på bra short chaps som är långa och smala?
/Emma

Sv: Short chaps för långa och smala ben...

bra tråd.. jag har samma problem och hittar inga som är tillräklingt "höga" inte vidare trevligt när dom slutar på halva vaden eller är så vida att man kan knöla in en hel komun i skaften.

Absolut Dyon! :love: :) Helt underbara också :love:

Ariat har flera modeller som är långa och smala.

jag har provat modeller för som sagt varit extra höga.. men inte hjälper det..

D9S.jpg

Dom är supersköna och prisvärda :love: :idea:

Jag har långa smala ben och jag har XS på dom och sen har jag extra long. Dom funkar även om chapsen kanske är liite stora på mig i vidden. :)

[ Knapp lån ]

EmmaJo, nu vet jag inte vad du har för mått på benet och vaden men rekomenderar också helt klart Dyón .. stövelskaften är skönast av de två modellerna (har båda men de "gamla" ligger och samlar damm just nu.. skönare är så klart min egna åsikt).

Nu vet jag inte vad du har för vad eller ben mått men är snäll som vanligt och har fått fram en måttabell på Dyón leggings:

Måttabell för Dyón shortchaps/stövelskaft
......Vad....Höjd
XS...31.....38.5
XSH.31.....41.5
SC...34.....38
S.....33.....40
SH...33.....43
MC...36.....40
M.....35.....42
MH...35.....45
LC....39.5..42
L......37.5..44
LH....37.5..47
XL....40.....45

Cavallo har fina som man får måttbeställa! ;) Har för mig att de inte var så dyra!

Jacsons Lyx leggings då? Typ kopior på Dyon. jag har sånna, men storlekarna är lite konstiga enligt tabellen så ska jag ha XL, men jag har M på mina (visserligen sitter de tajt, men de går ju att knäppa dom utan problem) kostar 600-700:-
lyxleggmatt.gif

lyxlegg.jpg

Montain Horse har också några liknande, deras nyaste modell som går att få mer extra långa/korta/normala skaft.

qodrofenia skrev:
dyon funkar inte.. jag drar 31 i vidd och 47 i höjd :crazy:
47 i stövlar eller shortchaps? Jag har själv 49 i stövlar och har ett par Dyón strl M tror jag och det är precis lagom i längd.

vilka butiker säljer jacson produkter (i stockholm)? vet att källkvist (hur stavas det?) levererar, någon som kan deras webadress?

Var i och för sig tråd skaparen jag främst gav tabellen till men även dig.

okej, jag hittade källquist på nätet men såg att de inte hade jacson produkter...

Någon som vet vilka butiker i stockholm som säljer Jacson, eller har en web adress till jacson?

qodrofenia skrev:
dyon funkar inte.. jag drar 31 i vidd och 47 i höjd :crazy:

Dylon kan du ju mått beställa om du verkligen vill ha ett par chaps, frågan är bara om det är värt att lägga ut typ 2000kr på ett par shortchaps???

jasså? det var som attan.. jag får helt enkelt lov och prova ett par sånna.. vore ju trevligt om jag kunde ha dem.. :)

nää.. jag tror inte jag kommer lägga ut så mycket för ett par shortchaps..Hoppades att någon kanske visste någon modell som var i en lägre prisklass.:)

Jag har mina cavallo stövlar.. men de anväder jag inte vintertid..

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
604
Senast: Ramona
·
Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par... 2
Svar
34
· Visningar
1 544
Utrustning Hej Behöver lite tips. Har en kvalitetssadel "Butet" som är något smal vid manken och vid sadelprovning sa sadelprovaren att jag...
Svar
16
· Visningar
857
Senast: Smultron
·
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
566
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025