Shortchaps för stooora vader!

trygga_rut

Trådstartare
Hej!
Jag är i desperat behov av ett par nya shotchaps utan fransar!
Men jag hittar inga, mina gamla är snart helt slut :cry:
Dilemmat ligger i mitt vad mått 47cm:cry: :o :crazy:

finns det nån med liknande problem?
hur gör ni:confused:

tacksam för svar....:bow:

Sv: Shortchaps för stooora vader!

Tja - jag har samma problem fast jag har mindre omkrets än du... tror att jag har kring 42 cm och jag har köpt shortchaps på granngården. Minns tyvärr inte vilket märke de var i. Storlek XL satt perfekt när jag köpte dem, nu (ett halvår senare) är det alldeles för stora så de skulle kanske passa dig - fast det är klart att det är svårt att "töja ut dem" om de inte alls går på från början. Granngården brukar dock ha lite större storlekar än vanliga hästsportaffärer så prova där om du inte redan gjort det.

Jag har Mountainhorse svarta i konstläder (har hellre inte pinnsmala vader och olika storlekar på vaderna dessutom...). De fanns i många storlekar och längder.

Vill minnas att de finns upp till XXL. Om inte annat så kan säkert din ridsportsbutik ta hem åt dig. Det måste ju bara finnas i större storlekar kan man tycka...

De jag har gick ut rätt snabbt och blev vida efter bara några gångers användning. Dock lite svåra att få på första gångerna.

~Ingrid

Hej!

Hööks har både mocka o i läder för "vuxna" människor:) Dom i mocka går att töja till oanad vidd:banana:

Åk o prova:bump:

Mitt problem är att mina vader är för tjocka i förhållande till längden. :crazy: Har du kollat Mountain Horse? Om inte jag minns helt fel så fanns de i typ "kort L" eller "lång M". Jag har lyckats hitta ett par från Jacson som passade. Även om de är på gränsen till för långa ( BILD ):angel:

Har också ett par sådana av märket jacson de är jättebra! har också stora vader och ganska korta ben!

jag köpte jacson i stl xl och efter ca 1 månads flitigt användande så sprack de bredvid dragkedjan, fortfarande fullt användbara men de var tydligen utsträckta till max...och jag har ett vadmått på 44 cm.
använder just nu ett par från hööks, de gamla som de hade i konstläder...superbra passform köpte de på rean för 1 år sedan i stl xl, för 200kr...synd att de inte har dem längre, hade velat köpa svarta nu

Hööks funkar inte. Jag har testat och jag har några cm mindre omkrets än dig.

Har också ett par sådana av märket jacson de är jättebra! har också stora vader och ganska korta ben!

Me too, nu har jag mindre vader än trådskaparen men jag kan ha small också och dom är FÖR korta (och då har jag korta korta ben....) Det fräsiga är resåren... Den gör mycket Iomed att dom är mjuka så får man ju inte ont av att dom är liiiite för långa helelr...

Passar på att tipsa om mina favoriter som vanligt. :) Jag har ett par helt underbara shortchaps av märket Tuff Rider, läder med reflexpasspoal. De sitter perfekt på mina vader som är 45 cm runtom, men resåren är inte helt uttöjd, så ett par cm till får plats utan problem. Jag köpte mina från Spånga Ridsport.

Jag har också haft samma problem som du och nästan letat ihjäl mig (känns det som) efter ett par passande shortchaps, men först idag fick jag napp - på Hööks. Deras "CRW Shortchaps Vuxen" var de första chapsen jag fick om mina vader, de jag provade först var t.o.m för stora! Mina vader är dock några cm mindre i omkrets än dina, men eftersom det räckte med L för mig, skulle kanske XL passa dig?

jag hade gett upp att hitta ngra som passar till ett bra pris men testade jubileumsshortchapsen från hööks i xl jag ahr 43-44 beroende på vad för byxor o sockar jag ahr på under... 130 kr och passade bra :D

Slår också ett slag för Jacsons! Finns i extra breda i alla storlekarna! Passade mina vader som också är för breda för sin längd! :p

Finns nog mått på deras hemsida. www.jacson.se

Hej!
Jag är i desperat behov av ett par nya shotchaps utan fransar!
Men jag hittar inga, mina gamla är snart helt slut :cry:
Dilemmat ligger i mitt vad mått 47cm:cry: :o :crazy:

finns det nån med liknande problem?
hur gör ni:confused:

tacksam för svar....:bow:

Köpte ett par på annons, men de var tyvärr för stora för mig, de skulle nog passa dig! de är nog ca 47 i omkrets tror jag, men ca 43 precis nedanför knät. PM:a om du är intresserad! ;)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 547
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Alltså, min sambos gamla läderridstövlar är kaputt, han har haft dom i snart 20 år. Så vi var på en ganska stor ridsportsaffär för att...
Svar
14
· Visningar
4 269
Senast: KungTulle
·
Hundhälsa Är helt ställd och vet inte vad som är fel, är det någon som kan komma med idéer så vore jag tacksam! Först vill jag klargöra att... 4 5 6
Svar
105
· Visningar
39 333
Senast: Belethien
·
Hundavel & Ras Kom verkligen inte på någon bra rubrik... Nu är det så att vi ska skaffa ytterligare en vovve, har en blandis här hemma,pitbull/boxer... 2 3
Svar
55
· Visningar
6 803
Senast: Belethien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka