Gullan86

Trådstartare
Jag tänkt köpa ett sidepull till mina islandshästar men tycker faktiskt inte det finns så mycket att välja mellan och de flesta verkar bara finnas i full?

De enda jag hittar är, börjes, hööks och tärnsjös finns det fler?

Vill att det ska sitta åt så det inte glider hit och dit men inte för hårt och det får helst inte vara för skarpt(stenhårt rep över nosen som skaver) tror läder är bättre.
men jag tycker max pris är 600kr för det är sjukt att betala mer faktiskt för ett enda träns. men det är vad jag tycker, det ska ju finnas ett bra för det priset kan man tycka.

hjälp tack

Sv: Sidepull

Har ett från Hansbo det finns i en storlek det passade väligt bra på min isis. Det sätt bra och vred sig inte. Det är i läder även över nosen.
Mvh
Pudlan

aha tack för tipset, men vad kostade det för det går inte att se på hemsidan.
hur är kvaliten i lädret?

vilken str är det som är "en str"?

Inte så lätt att hitta i Sverige men modell den på bilden som kallas lindell sitter stadigt och bra

http://www.mossrockendurance.com/images/ChrisSidepull.jpg

Gogglade en snabbis men tyvärr så har jag för mig att jag läste att hon som gjorde en variant i islandsstorlek inte gör dom längre

Jag gjorde en nosdel själv att ha till vanliga träns men inte allt lika stabilt som det på bilden.

Tärnsjö har ett bra sidepull men de är ju långt ifrån billigt

Senast ändrad:

Jag har ett sidepull från Börjes och jag tyckte, precis som du, att repet över nosen kändes för hårt.
Så jag har klätt det med teddy.

hej.

jag såg en sida där du kan göra om ditt vanliga träns till sidepull.
Det verkar ju vara en bra idè, för det är ju som sagt lite mycket att lägga på ett träns.
Har också haft svårt att hitta ett bra och snyggt i läder i cob.
H**ks tycker jag absolut inte om faktist, har prövat det och det hänger nästan orört i stallet..

Men det var en smart idè med luddet, den ska jag kopiera, ska börja med sidepull på min 4-åring.
Är van att rida med det och vill gärna fortsätta.

ps kanske ska skriva vad sidan heter oxå;)
www.riw.se

Jag har ett sidepull från Börjes strl full till min islänning, det är väldigt ställbart så passar henne utan problem (har normalt cob). Jag såg dessutom att sidepullen på börjes numera inte har hårt rep utan mjukt läder över nosen. Jag har fö klätt mitt med ett fårskinnsludd.

tack för alla tips, jag köpte ett sånt från börjes med flätad mjukt läder är supernöjd hästarna fick testa det idag:)
köpte ett mörkt brunt.
Mitt hade käkrem, satt stadigt och bra. köpte str cob fick göra många nya hål så full hade inte funkat.

dscn3234_171373369.jpg

dscn3238_171373992.jpg

dscn3237_171374094.jpg

dscn3230_171373695.jpg

funkade bra att tömköra med
dscn3256_171376464.jpg

och att rida med
dscn3352_171377068.jpg

Åh vad fint,ska oxå köpa ett sånt sidepull som du köpt på börjes. Men finns det i ljusbrunt??? Då du skrev att du köpte ett mörk brunt??????jätte söta pållar;)
tack för alla tips, jag köpte ett sånt från börjes med flätad mjukt läder är supernöjd hästarna fick testa det idag:)
köpte ett mörkt brunt.
Mitt hade käkrem, satt stadigt och bra. köpte str cob fick göra många nya hål så full hade inte funkat.

dscn3234_171373369.jpg

dscn3238_171373992.jpg

dscn3237_171374094.jpg

dscn3230_171373695.jpg

funkade bra att tömköra med
dscn3256_171376464.jpg

och att rida med
dscn3352_171377068.jpg

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 884
Ekonomi & Juridik Prutar ni när ni köper häst? När gör ni det i så fall? Innan eller efter besiktningen? Hur lägger ni fram det? Jag är jättedålig på... 3 4 5
Svar
87
· Visningar
12 326
Senast: IngelaH
·
Anläggning Hej! Det är lång tid kvar till ett faktiskt bygge kan hända (ca 3 år till köp av tomt) men däremot känns det som att man aldrig kan...
Svar
14
· Visningar
2 633
Senast: Habina
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 486

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka