L
Lindi
Har ridit min häst på ett lånat sidepull ett tag, men funderar nu på att köpa ett eget. Såg att Hööks sålde ett för 198:- (har inte råd med dyrare, vet att det är sämre kvalité osv...)
Frågan är nu, det sidepullet jag ridit på har ett rep över nosryggen och det här har endast en slät läder"rem". Min häst kan ibland bli lite, hrmm... okänslig... Han är änu inte utbildad något utan vi jobbar lite med grunder osv. (i western) Frågan är hur mycket "mildare" det är att ha en slät läderbit i stället för repet, vill ju gärna kunna hålla honom om han får ett ryck. även om dom är få... :smirk:
Blev ltie virrigt känner jag...
Har beslutsångest och kompisen med siedpullet var den som föreslog att jag skulle köpa det, tror det var en pik att hon ville ha tillbaka sitt...
har ju bara lånat det sen i somras... 
Frågan är nu, det sidepullet jag ridit på har ett rep över nosryggen och det här har endast en slät läder"rem". Min häst kan ibland bli lite, hrmm... okänslig... Han är änu inte utbildad något utan vi jobbar lite med grunder osv. (i western) Frågan är hur mycket "mildare" det är att ha en slät läderbit i stället för repet, vill ju gärna kunna hålla honom om han får ett ryck. även om dom är få... :smirk:
Blev ltie virrigt känner jag...