Sidnumrering

Yukionna

Trådstartare
Kommer med ännu en dum fråga. Sitter och skriver uppsats och ska sidnumrera. Problemet är att innehållsförteckningen, förordet och framsidan inte ska ha några sidnummer. Tidigare kunde jag göra de i ett separat dokument och häfta ihop allt i efterhand, men nu ska hela uppsatsen lämnas in via datorn så det måste vara ett enda dokument.
Nån som vet hur man gör för att begränsa sidnumreringen till bara vissa utvalda sidor?

Sv: Sidnumrering

Du har inte angett i vilket program, men antar en modern version av Microsoft Office Word. Lösningen är då att ha delarna i olika avsnitt. Infoga en avsnittsbrytning med Brytningar under Sidlayout. Redigera sidhuvudet/-foten och välj att inte länka till föregående så kan du ha nummer i det andra avsnittet (texten) utan att ha det i första (försättsblad etc). Använd till sist Formatera sidnummer under Design/Sidnummer för att börja numreringen på önskat nummer.

Det stämmer att det är Word, glömde av att skriva det. Tack så hemskt mycket för hjälpen! Ska testa och se om jag får det att funka.

glöm inte att du skall ha romersk sidnumrering i appendix.

Inte skall. Beror på vilken stil uppsatsen följer.

glöm inte att du skall ha romersk sidnumrering i appendix.

Jag tror inte vi ska ha det i denna - vi har fått ett häfte där det står om hur de vill ha det. Men ska snart lämna in den till handledaren för en sista genomläsning så då säger hon till ifall det skulle behövas.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 847
IT & mobiler Jag håller på att arbeta med ett word-dokument som är över 300 sidor långt. Innehållet är kopierat från en hel hög med andra...
Svar
6
· Visningar
1 067
Senast: tanten
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 873
Senast: TinyWiny
·
Skola & Jobb Jag är just nu inne i en ganska jobbig period och har sökt hjälp via min VC. Jag har varit där och fått träffa en terapeut några gånger...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025