Sidostycken för hackamore

Miljon

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av de kortare sidostyckena med rem under hakan, som ska vara bra när man rider med hackamore? Gör det huvudlaget stabilare? Är det värt att köpa, helt enkelt, vad tycker ni?
Och får man tävla (hoppning, ponny) med sådana, så det blir som två käkremmar (den vanliga på tränset och så den på sidostyckena)?

Jag tycker de funkar jättebra, har de som man kan köpa på Hööks och upplever att sidostyckena inte åker upp längre när man tar i tyglarna. Dock är kvalitén riktigt kass på dem. Vet inte hur det är med tävling men inom hoppning är det väl lite friare vid val av huvudlag?

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 210
Senast: sweep
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
164
Hästmänniskan Jag har börjat drömma om att köpa ny häst efter att jag miste min underbara d-ponny för ett par år sen. Vad jag skulle önska: -lugn och... 2
Svar
29
· Visningar
3 090
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
447
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka