Sigma Allround

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Real_Life
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 780
R

Real_Life

Finns det kanske någon här som mördat en Sigma Allround och kan säga nåt om den? ;)
Annars går det bra med andra erfarenheter av den också, utan mord. Är den skön att rida i, vad passar den för typ av häst och hur vid är vid? Tänkte mest på 16,5" då.

Sv: Sigma Allround

Sigma er bra saler til den prisen! :) De kan passe til mange hester, da de har ordentlig cutback for de med høy manke, og bomvidde "vid" ER faktisk VID! ;) I praksis er den like vid som x-vid hos Griffin, ca 105 grader?

MEN salen har litt "spiss" framsvissel og 16,5" kan være vond å sitte i, også for ryttere med liten rumpe :o 17,5" er nok bedre, men den er ca 48 cm mot hesten.

I sigma-salene er det ullstopp.

Ok... Lät lite dåligt då med sitsen :crazy: Men jag får prova på lillhäst nåt tag då :)

Skulle satsa på en Griffin istället. Såå mycket bättre. Bättre kvalitet, och mkt skönare att rida i.

Har de någon modell som är hyffsat bred och ganska kort? Hopp eller allround. Så man över huvudtaget har nåt att titta på :p

Liknande trådar

Utrustning Någon som har en bra säkerhetsväst till rimligt pris att rekommendera? Gärna runt 1500:- ☺️ Har inte så mkt erfarenhet av västar men...
Svar
1
· Visningar
265
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 233
Senast: MiniLi
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 425
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
536
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

Hästrelaterat

Tillbaka