Snuffsan

Trådstartare
Dottern vill ha sims och jag har absolut ingen aning om var man börjar. Skaffar man Sims 2 som är nån sorts "grundpaket" och bygger sen på med djur och jorden runt och allt vad det hetar? Eller kan man ha bara t.ex. jorden runt?

Vilka "påbyggnadspaket" är kul?
 
Sv: Sims

Man måste ha originalspelet, alltså Sims 2 för att kunna köra tilläggen. Spelar ingen roll vilka tillägg man skaffar, men vissa påstår att det inte funkar om man inte installerar dem i rätt ordning, det är dock inget jag märkt av.
Personligen tycker jag nattliv samt universitets, djur & jobbexpansionerna är roligast.
 
Sv: Sims

De flesta tilläggsspelen är roliga.
De brukar kräva en hel del av datorn.
Spelar på min sambos dator som har 3 GB i Processor och 3 GB i RAM och det kan ibland hänga sig och gå trögt.
På hemsidan sims.se kan du och din dotter läsa mer om Sims 2 spelen och vad som krävs.
 
Sv: Sims

De flesta tilläggsspelen är roliga.

Och även om det är något som man inte tycker verkar vara så roligt, så vill man man ha det i alla fall, p.g.a. alla prylar som följer med! :D

I början när man spelar Sims är det dock INGENTING som är tråkigt! Eller ja, det skulle vara att dygnet bara har 24 timmar då. ;)
 
Sv: Sims

Jag vet, man vill ju ha så att man kan få alla extra funktioner och kläder m.m.
 
Sv: Sims

Ta det lugnt. Det finns ju inställningar på datorn, som kan begränsa tid osv. Men visst Sims är tidskrävande, speciellt om man ska bygga och möblera.:bump::rofl:
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har tilldelats en pallkrage i bostadsrättsföreningen. Det var jord och halvmeterhögt ogräs i den. Vi grävde ur jorden och fyllde med...
2
Svar
25
· Visningar
2 495
Senast: Otherside
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 270
Senast: MML
·
Skola & Jobb Behöver hjälp med en boktitel, har helt glömt vad den heter... Boken är skriven av mamman till en tjej som i unga tonåren blir...
Svar
2
· Visningar
396
Senast: Milene
·
L
Juridik & Ekonomi Jag undrar två saker om polis anmälningar och sånt om nån här vet det! Och jag vill inte disskutera om VARFÖR jag undrar domhär sakerna...
2
Svar
20
· Visningar
2 239
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp