Singeltråden 53

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 53

Blir också mycket upprörd av det där! Särskilt eftersom du tackat nej till en utbildning för att du fått jobb, det känns ju inte alls okej!
 
Sv: Singeltråden 53

Vi får antagligen lägenheten 26/9. Problemet är att jag har en stor tenta dagen efter, och dagen efter det rider jag en heldagstävling med unghästen. Men planen är att köra dit grejer som ska ner till källarförrådet och sådant som är svårt att stapla när man kör mycket grejer (typ krukväxter) de första kvällarna samt eventuellt köpa det som kommer i platta paket från Ikea (vilket antagligen blir en sängram och ett skrivbord). Och sen drar vi ihop lite vänner och flyttar allt 29/9. Så har vi en dag på oss att flyttstäda på måndagen (vilket är typ det tråkigaste ever and ever med att flytta).

Vi ska sätta in ett badkar i badrummet och förhoppningsvis måla om hallen samt tapetsera om vardagsrummet. Får dock ta det när vi kan få hjälp, och badrummet är det viktigaste inför vintern. Det är dock hemskt fint som det är (renoverat 2008) men med duschkabin.

Lycka till med målandet, det kan ju bli roligt om inte annat :D
Ser fram emot inflyttningsfesten dårå!
 
Sv: Singeltråden 53

Jag börjar så smått komma in i mitt jobb, i allafall känns det tidvis så. Jag kastas ständigt mellan att tro att jag har koll på läget och att känna mig totalt borta och inte ha en aning om vad jag ska ta mig till. Det känns i allafall som att det är ett jobb jag kommer tycka är roligt när jag väl lärt mig hur jag ska göra det. Alltid något.
 
Sv: Singeltråden 53

Nej men Nej!Usch jag hoppas verkligen att det kan ordna upp sig för dig.Kram!

Jag mår ju rätt dåligt för tillfället även om det börjar bli lite bättre.Så orkar inte sitta så mycket framför datorn för tillfället.Har dock läst ikapp.
 
Sv: Singeltråden 53

Det är fritt fram att hjälpa till vid flytten också, men självklart ska vi ha en ordentlig inflyttningsfest i höst!
 
Sv: Singeltråden 53

Förresten, Yllva, hur går det för dig och dejten?

Fem år senare ska jag äntligen svara på det här. Har gått undan nu med ny tråd och allt!

Det är tyvärr över med dejten :(
Han måste tröttnat efter way out west för sen dess har han inte hört av sig en enda gång. Jag har hört av mig ett par gånger och vi pratade nån gång och messade lite men nu har vi inte hörts på flera veckor. Så det är verkligen kört. När jag tänker på det så känns det väldigt tråkigt men samtidigt så inser jag också att det inte var guld och gröna skogar, det slog liksom aldrig några gnistor. Vi hade väldigt trevligt i varandras sällskap men det blev liksom aldrig det där lilla extra.

KL
Har ett problem, med Borås. Högskolan börjar ju den här veckan. Och ni vet alla de där textilstudenterna... Dom är ju så jäkla snygga allihopa! HUR ska jag med obefintlig modekänsla kunna konkurrera med dessa människor!?

Jobbet går bra annars, väldigt kul faktiskt. Och idag har jag provridit en superfin häst som jag ska rida ett par gånger i veckan. Hästar = bättre än killar!
 
Sv: Singeltråden 53

Inte bra att må dåligt! Hoppas det blir bättre snabbt, vad det än är :)

Yllva: får hålla med där! Blev ju avslutat med killen jag dejtat igår, fasa jag tyckte iofs det fanns nått där, men inte han ;)
Dock är jag hemkommen från ridlektion precis och det var energikick! Red en häst jag inte alls klickat med innan, men idag bara stämde det så det var jättekul!

Förlåt för OT ;)
 
Sv: Singeltråden 53

Förlåt för ot? HAHA, vi är väl ALLTID OT här? :D

Trist med snubben, men kul med hästen! Hästar :love:
Enklare än män. :p

Yllva: Trist med din snubbe med, men nu kan du koncentrera dig på hästen, jobbet och dessutom kolla utbudet av män i Borås. :D

Zarro: trist att du inte mår bra! :(
 
Sv: Singeltråden 53

För att jag har nog åldersnoja och vet inte riktigt vad jag vill med mitt liv.
Har väl mer och mer börjat få lite rätsida på det hela..tror jag:crazy:...
Jag ska nog få chansen att testa på att vara på ett ställe som kan underlätta mina kommande val lite mer.
Jag tycker ju verkligen inte om mitt jobb heller och det gör ju inte en gladare precis.Har ju inte jobbat sen i torsdags och redan nu känner jag mig bättre.
Känns som att jag stoppar M lite med då han ju har heltidsjobb med en bra lön,körkort mm.
Sen vet jag att det kan kännas piss vissa stunder i ens liv men att det oftast(alltid) blir bättre på ett eller annat sätt men Tack så hemskt mycket för era omtankar.
 
Sv: Singeltråden 53

Jag tyckte ju också att det fanns något mer men är man inte två om det så är det ju tyvärr ganska så kört. Hoppas bara det inte blir jättekonstigt när vi ses nästa gång, när nu det blir, men det kommer ju hända.

Och alltså hästar! :love:
Har fått ett sånt där erbjudande som nästan låter för bra för att vara sant för en som mig. De vill gärna att den 5-åriga (godkända) hingsten kommer ut och tränar och tävlar medan ryttaren är gravid. Nu återstår bara projekt skaffa bil men har satt pappa och brorsan på det så hoppas de kan hjälpa mig!
 
Sv: Singeltråden 53

Känns som att jag stoppar M lite med då han ju har heltidsjobb med en bra lön,körkort mm.

Fast "stoppar"? Det blir hemskt svårt att leva i en relation från unga år och genom resten av livet om man ska må dåligt för att man inte konstant befinner sig på samma våglängd som sin partner. Det kommer att svänga så många gånger under årens lopp att man helt enkelt får se på det som att det jämnar ut sig i det långa loppet. Och vad skulle han kunna göra annars som nu som begränsas av din livssituation? Det är nog en sådan sak som är mycket bättre att prata om för att få ett större perspektiv på det hela.

Sedan är det lättare sagt än gjort, och särskilt när man redan är låg. Men det kan göra problemen lite mer överskådliga om man försöker ta tag i dem ett i taget och man tenderar att känna lite större kontroll över situationen på så vis också.

Och om du har fått en möjlighet som kan hjälpa dig att ta beslut gällande din egen situation så är ju det jättebra :)
 
Sv: Singeltråden 53

Hästar :love:
Enklare än män. :p

Not so sure... idag fick jag gå på herr häst ganska hårt under träningen varpå han svarade med diverse gymnastiska krumelurer och en önskan om att servera mig ridhusbotten till middag. Men när jag kom hem så var mannen hemskt beskedlig, hjälpte mig både med maten och gav mig fotmassage. Så näe, det där stämmer nog inte helt :cautious:





:D
 
Sv: Singeltråden 53

+ resten

Återigen, tack för stödet. Jag känner mig mest så jävla uppgiven just nu. Vad är poängen med att jobba vidare liksom, det går ju ändå åt helvete så fort jag börjar må bättre. Rationellt fattar jag ju att det inte är så det fungerar, men det känns så nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 611
Senast: tott
·
Trädgård & Växter Jag har ju läst här att @Wille har anlagt en skogsträdgård, intressant, tycker jag. Jag har en skogsbacke i anslutning till min...
Svar
12
· Visningar
1 163
Senast: manda
·
Kläder & Bli fin Mina mycket gamla långkalsonger har sett sina bästa dagar och jag letar efter nya, men hittar bara en massa sportiga och tighta...
Svar
9
· Visningar
819
Senast: Fille
·
Hemmet Har den ändrats det senaste? Jag har en massa ”gamla” påslakan som är 140 cm breda, de senaste inköpta för mindre än tre år sen. I...
Svar
15
· Visningar
535
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp