Singeltråden 53

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 53

Jag är inte heller särskilt förtjust i julmust :p
Gillar inte särskilt mkt läsk överhuvudtaget mer än cola/pepsi.

Kl
Hua, vilken dag det varit. Jobb 7.15-17 utan att hinna med rast, och sista timmen spenderades med samtal med specialpedagog, talpedagog och ett barns föräldrar. Var lika bra att stanna kvar efteråt och fixa med lite grejer. Kören börjar nämligen om en halvtimme, kom precis dit och ska hinna andas lite och snabb-plugga låtar :p

Haha, inte jag heller! Köper aldrig något annat än cola, var jag än är!

Usch vilken lång dag, tur att du får ha lite roligt ikväll nu då!

precis hemkommen från asbra ridlektion :D Har verkligen flow på ridskolan denna hösten! Ny ridlärare och helt annan känsla i ridningen, kul!!!

addan: Va härligt att det känns så bra med hästen :)

jaulgreis: kul plan med ikea-kasse, men tror med det funkar bara du har nån bra "botten" i :)

Jamen du, nu var jag tvungen att lyssna! Mycket intressant! Och absolut säkert en metod som funkar för nästan alla.
Men - han hade ju pluggat i ett år för sitt 2,0 :D
Ht-14, here I come! ;)

Äsch, det går som det går. Jag får börja i bättre tid till vårens prov. :)

Ja, men det viktigaste är nog det där med att första provet verkligen är prova-på! Nu vet jag inte vad du vill söka, men kan du söka till våren eller är det bara nästa höst som gäller? Antar att du hade tänkt göra VT 14 också? Min bror gjorde två gånger, tror han gick från 1,2 till 1,8 eller nåt sånt. Ska du skriva VT 14 kan jag ju kolla om han är intresserad att hjälpa dig plugga? Han bor i götet och har extraknäckt som läxhjälpare, och är nästan jobbigt smart. :p

Fast jag har gjort det förut, två gånger. :) (det gick faktiskt lite sämre andra gången! Blev ytterst besviken eftersom jag vet att man brukar säga att första provet är för att vänja sig vid provet självt.)
Har nog tänkt göra vt-14 också om jag är i Sverige och så, tar tacksamt emot plugghjälp om du tror att din brorsa kan orka med att vara pedagogisk en stund :D. Kolla gärna!

Härligt med ett så pass starkt flow! Det brukar verkligen kunna lyfta upp en! :)

Och ja, jag tror stenhårt på ikeapåse. Var mest osäker på om folk skulle tro att man hade stulit den stackaren :angel: Men eftersom att det är en så pass lång sträcka (skåne - Stockholm) så måste han ju kunna ligga bekvämt. Och har ingen lust att lägga 800 spänn på en transportväska i rätt storlek (som man bara hinner att använda en gång eftersom att han verkar käka anabola till vällingen). Så det blir en ikeapåse! :D

Ja men det kan jag göra!

jallan: vad myyysigt! Jag har blivit helthund galen nu det senaste och tittat på lite för många raser och kennlar, och söööta valpar :o Så snart jag flyttat in i torpet blir det vovve! Väldigt avis på er och eran pälsboll :love:

ja verkligen! Försöker leva på det idag när jag är hemma sjuk :(

Nej det är ju verkligen ingen idé att köpa en väska för ett tillfälle!

Åh, vad blir det för ras?! Jag är också hundsjuk. Men får nog vänta lite till, känner jag. ;)

Halland: Sååå mysigt! Känslan att hämta hem en liten valp efter lång väntan är obeskrivlig. :love: Antar att det är samma sak när man hämtar en stor valp... ;) För övrigt kanske det vore läge att packa lite tidningar i botten på kassen, under filten så det finns nåt som verkligen suger upp ev. kiss?

Mitt shoppingberoende blir lidande.

Nu kan jag meddela att min plånbok är lidande. Var i Ullared igår och skulle "bara köpa vettiga saker". Det gjorde jag visserligen, men jag hittade så MÅNGA vettiga saker :o vips så hade jag börjat köpa julklappar till mannens julkalender, presenter till bebisarna, gardiner och en radio till köket, täcken och benskydd till hästen och några saker på beställning från mamma. Det blev ungefär tre gånger så dyrt som jag hade räknat med, tur att jag får tillbaka lite av det i alla fall. Det enda extremt onödiga var nog ett Wii-spel, men jag måste ha en morot att få ge till mig själv när jag är klar med alla jäkla inlämningar och tentor.

Jag bara funderar lite, men Killaloe tipsade om Welsh springer spaniel och än så länge är jag väldigt positivt inställd till dem. :) det är ju svårt att hitta en ras som är helt hundra känner jag, i detta fall är väl jaktinstinkten det som jag funderar över... I övrigt perfekt på allt, tycker jag!

Klart du ska ha hund sen! Jag ska utöka min lilla familj med lite djur, men jag hoppas jag har ett köpstopp nånstans i mig... :D

Ah, vad är du ute efter då? Främst sällskapshund som gärna hänger med dig överallt och så eller har du nåt mer i åtanke? :)

+hedinn: Jag vill med ha valp! :p Men jag vet redan vad jag vill ha när det är dags :D Det blir en sån här:

bearded_collie.jpg

Ja mest sällskap, en hund som är väldigt lagom tror jag passar mig bäst. Lite mer will to please vill jag ha, men förra och nuvarande är ju blandraser så jag kan inte direkt säga att det ska vara/inte vara som den och den rasen. Uppskattar när de söker kontakt på eget bevåg, vill kunna gå med hunden lös och även att den kan larma när man är hemma. Men den ska inte skälla på allt som rör sig... Även föräldrarnas människoälskande hund kan skälla, och jag lägger nog inte så stor vikt vid att rasen har en benägenhet att larma, hellre då att den inte har en benägenhet att skälla väldigt mycket.

Dock kommer det ju ligga mycket träning bakom och jag tänker gå på valpkurs och sen fortsätta, och vill testa på lite olika träningsformer. :) Tänkte utnyttja föräldrarnas yrväder som behöver socialtränas, gå en kurs med henne och få mer kött på benen. Och då förhoppningsvis träffa lite olika hundraser och hundfolk och slutligen hitta rätt ras för mig!

Jag skulle också vilja ha hund! Men det går inte riktigt ihop med mitt jobb. Är hemifrån alldeles för mycket... I framtiden skulle jag vilja gå ner i tid och jobba kortare dagar, då kanske det skulle funka :)

Inatt var jag däremot ute och red! Drömde att jag köpt en ny knabbe :love:

Nu kan jag meddela att min plånbok är lidande. Var i Ullared igår och skulle "bara köpa vettiga saker". Det gjorde jag visserligen, men jag hittade så MÅNGA vettiga saker :o vips så hade jag börjat köpa julklappar till mannens julkalender, presenter till bebisarna, gardiner och en radio till köket, täcken och benskydd till hästen och några saker på beställning från mamma. Det blev ungefär tre gånger så dyrt som jag hade räknat med, tur att jag får tillbaka lite av det i alla fall. Det enda extremt onödiga var nog ett Wii-spel, men jag måste ha en morot att få ge till mig själv när jag är klar med alla jäkla inlämningar och tentor.

Jag var också på Gekås igår! 3605 kr säger kvittot :o

Mvh, avundsjuk.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Mitt tonårsbarn kläckte ur sig att det är så orättvist att ha missat hur rolig världen var "förr" Konserter- som av någon anledning var... 6 7 8
Svar
152
· Visningar
6 041
Senast: Derivata
·
Relationer Jag har en granne som ska flytta, en granne jag gillar mycket så blir tomt utan hen. Bara i vintras mötte jag grannen i tvättstugan som...
Svar
12
· Visningar
533
Senast: _Elly_
·
Relationer Jag har funderat på en sak, i en bokserie jag läser just nu så är det ett gäng killar och ett gäng tjejer som alla "hör ihop" med en... 2
Svar
26
· Visningar
2 055
Senast: Roheryn
·
Skola & Jobb Hej! Skakade liv i det här gamla användarnamnet eftersom jag tycker frågan är något känslig och vill inte använda mitt vanliga. Jag... 2
Svar
24
· Visningar
1 867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tar jag rätt beslut att avliva?
  • Vilken ras passar mig?

Hästrelaterat

Tillbaka