Singeltråden no. 57

Är nu hemkommen efter en exkursion i Stockholm och under tiden vi var där delade jag boende med killen jag som får mig att se ut såhär ->:love:. Har fortfarande inte sagt någonting och det kändes inte awkward när vi umgicks bara vi två, utan vi pratade mest om ditt och datt innan vi insåg att det kanske var dags att sova om vi skulle orka med morgondagen :D. Även under dagarna umgicks vi mest hela tiden, gick och fikade tillsammans när vi vaknat alldeles för tidigt en morgon och så vidare. Han har smsat mig både igår och idag och vi har alltså pratat idag i princip sedan klockan ett. Han gör mig galen, haha!:arghh:
Har redan skrivit om han här i tråden så detta kanske blir lite upprepning men ändå.. Till min kompis har han sagt att han inte känner någonting för någon här på ön, men kan han sluta bjuda mig på cider, höra av sig hur jag mår, bära mina böcker, hålla upp dörren osv osv och bara vara "normalt vänlig" :D
*tack för att jag fick skriva av mig*:angel:
Om jag vore du skulle inte jag hänga upp mig alltför mycket på vad han sa till din kompis. Personligen är jag en sån som i princip aldrig säger något sånt till nån, ens närmsta vännerna, om jag inte är "säker på att det är äkta" så att säga. Och det vet jag sällan innan det gått en bra bit längre än ni kommit. ;)

Nu måste det ju givetvis inte vara så för din del, men jag tänker speciellt om han vet att ni är vänner (vilket jag antar), känns det kanske inte helt bekvämt för honom att tala om för den personen att han har intresse av dig, om det är så.

Är nu hemkommen efter en exkursion i Stockholm och under tiden vi var där delade jag boende med killen jag som får mig att se ut såhär ->:love:. Har fortfarande inte sagt någonting och det kändes inte awkward när vi umgicks bara vi två, utan vi pratade mest om ditt och datt innan vi insåg att det kanske var dags att sova om vi skulle orka med morgondagen :D. Även under dagarna umgicks vi mest hela tiden, gick och fikade tillsammans när vi vaknat alldeles för tidigt en morgon och så vidare. Han har smsat mig både igår och idag och vi har alltså pratat idag i princip sedan klockan ett. Han gör mig galen, haha!:arghh:
Har redan skrivit om han här i tråden så detta kanske blir lite upprepning men ändå.. Till min kompis har han sagt att han inte känner någonting för någon här på ön, men kan han sluta bjuda mig på cider, höra av sig hur jag mår, bära mina böcker, hålla upp dörren osv osv och bara vara "normalt vänlig" :D
*tack för att jag fick skriva av mig*:angel:
Jag tycker det låter superhärligt! Dags att föreslå en dejt tycker jag :) Och vill du inte använda det order kan du ju föreslå nån aktivitet typ promenad/bio/filmkväll etc.!

Om jag vore du skulle inte jag hänga upp mig alltför mycket på vad han sa till din kompis. Personligen är jag en sån som i princip aldrig säger något sånt till nån, ens närmsta vännerna, om jag inte är "säker på att det är äkta" så att säga. Och det vet jag sällan innan det gått en bra bit längre än ni kommit. ;)

Nu måste det ju givetvis inte vara så för din del, men jag tänker speciellt om han vet att ni är vänner (vilket jag antar), känns det kanske inte helt bekvämt för honom att tala om för den personen att han har intresse av dig, om det är så.

Great minds think alike :idea: Funderade på exakt samma sak jag. Sen kan ju folk vara generösa och gentlemän i sitt sätt, dock behöver inte det han sa till kompisen vara hela sanningen.

Jag vet att han kanske inte säger allt till henne, men jag vet liksom inte om jag ska gå på vad han sa till henne eller hur han beter sig. Han är väldigt vänlig och artig, det är ju liksom en av anledningarna till att jag gillar honom.
Vi har varit och fikat här hemma, men han går och fikar med tjejen jag nämnde ovan också :/
Varje lördag bestämmer jag mig för att i morgon ska jag smsa och säga vad jag känner men sen fegar jag ur i alla fall. Vill inte att det ska bli dålig stämning.
Men tack för all pepp ^^

Jag vet att han kanske inte säger allt till henne, men jag vet liksom inte om jag ska gå på vad han sa till henne eller hur han beter sig. Han är väldigt vänlig och artig, det är ju liksom en av anledningarna till att jag gillar honom.
Vi har varit och fikat här hemma, men han går och fikar med tjejen jag nämnde ovan också :/
Varje lördag bestämmer jag mig för att i morgon ska jag smsa och säga vad jag känner men sen fegar jag ur i alla fall. Vill inte att det ska bli dålig stämning.
Men tack för all pepp ^^

Alltså du kommer ju aldrig kunna klura ut detta om du inte säger nåt. Det behöver ju inte vara världens kärleksförklaring, du kan ju bara fråga om han vill gå på en dejt med dig. Eller säg att du är intresserad av något mer än vänskap med honom, om det känns bättre.
Det är ju SKITLÄSKIGT precis innan man frågat men oavsett vad svaret blir så har man ju ett svar. Det tycker åtminstone jag är skönt.

Du behöver nog inte oroa dig för dålig stämning som något ihållande om han inte besvarar dina känslor. Du skulle såklart känna dig sårad vilket är skitjobbigt, men jag har svårt att se att det skulle bli så särskilt konstigt från hans håll. :)

Kan tillägga att när jag berättade att jag var intresserad av något mer än bara sex med min kk i höstas så höll jag på att svimma av nervositet. Tur att jag bara skickade ett sms. :D
Han ville inte ha något mer vilket gjorde mig ledsen såklart, men ganska snart insåg jag att herregud vi skulle verkligen inte ha passat ihop i ett förhållande ändå, så det var ju lika bra, men jag är SÅ glad att jag frågade för annars hade jag nog alltid undrat.

Så även om man inte får det svar man vill ha så tycker jag verkligen att det är bättre att fråga än att gå och undra. :)

Men tack för all pepp ^^
Sluta tänk att du ska göra det imorgon. Gör det nu, tryck på skicka och ångra dig först i efterhand :D
Som Azalea säger behöver du ju inte skicka världens kärleksförklaring :)

Nu är min :love: hemma igen från sin jobbresa, 1 vecka och 1 dag senare står han plötsligt i stallet när jag står och gör i ordning hästen. Världens bästa på att överraska mig är han dessutom! När jag sedan kommer upp till huset efter jag är klar och han har åkt till jobbet igen så står det här på bordet:

10998319_10153120272955948_2321549487118105406_n.jpg

:love: :love:

Hade en Tinderdejt ikväll. Herregud vilken fin människa!! Jag blev så himla blyg. Haha.
Jag har inte träffat någon som känts så bra omedelbart på flera år. Det är lätt att börja tro att man har för höga krav och att jag fan aldrig kommer hitta någon jag verkligen passar med, men de människorna finns ju visst! Oerhört skönt att känna oavsett hur det blir med just den här killen. :)

Hade en Tinderdejt ikväll. Herregud vilken fin människa!! Jag blev så himla blyg. Haha.
Jag har inte träffat någon som känts så bra omedelbart på flera år. Det är lätt att börja tro att man har för höga krav och att jag fan aldrig kommer hitta någon jag verkligen passar med, men de människorna finns ju visst! Oerhört skönt att känna oavsett hur det blir med just den här killen. :)
Kul! Har ni sagt nåt om att ses igen?

Kul! Har ni sagt nåt om att ses igen?

Han känns lite vag ärligt talat.. Men vi får väl se, kan ju bara vara så att vi fungerar lite olika, vi känner ju inte varandra så väl.
Eller så är han inte tillräckligt intresserad. Han har ändå varit pratsam på sms idag, men det ger ju ingenting att försöka tolka detta. Det visar sig väl inom ett par dar, försöker ta det med ro och inte pusha bara för att jag helst vill ha ett uttalat JA/NEJ nupåengång. Jag är väldigt otålig så det här är väl ett bra tillfälle att öva på tålamod. PMS gör dock den utmaningen ännu mer intressant... :rofl:

Kul att läsa @Azalea! Vad tycker du om Tinder rent generellt, är det något att ha eller? Jag tycker jag hör så väldigt mycket olika åsikter om det!

Jahapp, här sitter jag och försöker låtsas att jag inte alls saknar min date fast att det är just det jag gör... Herregud, karln har ju bara varit borta i fyra dagar! :eek: Vi har dock daglig kontakt och han vill träffa mig "the minute I get off the plane" nästa torsdag men det är ju så lååångt dit! Okej, jag måste lugna mig, det måste jag verkligen. Det här är inte bra :angel:

@Chili ska du hitta på nåt skoj i helgen eller bara allmän fredagspepp? :)

Har ni andra några roliga (eller tråkiga) planer?
Funderar på att ta en spontantripp till Västerås, eftersom pojkvännen kommit hem efter fyra veckor utomlands. Meeeen jag har ingen som kan kolla till mina katter, och då är det rätt kört :(

De går inte att ta med eller? :(
Nej det är inget alternativ, av många anledningar: det är inte möjligt att få med två burar, kattlåda, kattsand o.s.v., båda två sjunger opera när dom åker bur, min ena katt är lättstressad (får problem med att kissa på fel plats) så jag vill inte utsätta henne för onödiga miljöombyten, och han ska dessutom vara hundvakt den här helgen :(
Vet inte riktigt hur det skulle kunna lösas

Liknande trådar

Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt... 2
Svar
35
· Visningar
2 824
Senast: Roheryn
·
Dressyr Vad är era bästa tips för att peppa ridskoleryttare (eller tävlingsovana privatekipge) att våga anmäla sig till klubbtävlingar i dressyr... 2
Svar
27
· Visningar
2 152
Senast: Lady_S
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat... 2
Svar
35
· Visningar
3 391
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 846
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka