Sista rasvalstråden för mig!

Sv: Sista rasvalstråden för mig!

Nu har jag kollat igenom hela tråden, av de förslag som getts är det endast

Holländsk herdehund
Hoffe
Kelpie
Pudel

som stämmer in på färger, päls (om inte pudel och hoffe räknas som långhåriga), samt relativt bra på kriterierna.
Så nu är vi dej på spåren :D:angel:

Holländsk herdehund
Hoffe
Kelpie
Pudel

som stämmer in på färger, päls (om inte pudel och hoffe räknas som långhåriga), samt relativt bra på kriterierna.

:o :eek: :o

Holländsk herdehund
Hoffe
Kelpie
Pudel

Jag tror att vi kan stryka pudel faktiskt... Hon ville ha något med lite mer "sting" i och även om pudlar är ärtiga så vet jag inte jag skulle beskriva dem så... :p

Holländs herdehund är jag också tveksam över. Jag kikade själv på dem för ett tag sedan och det finns få uppfödare i Sverige och vill man ha något att arbeta med så finns det inte mycket att välja på. Jag tror TS är noga med val av "material" - så den rasen vill jag stryka från listan. (Sen är väl de oftast brindle/spräckliga - finns de i helsvart? :confused:)

Så Hoffe eller Kelpie blir det nog! :cool:

Det slog mig, jaktgolden och hoffe är tämligen jämbördiga. Så vill man gärna ha en jaktgolden, som TS, så väljer man väl då en sån istället för en hoffe?

Så jag sätter min slant på att det blir en Kelpie!

Senast ändrad:

Jag tror att vi kan stryka pudel faktiskt... Hon ville ha något med lite mer "sting" i och även om pudlar är ärtiga så vet jag inte jag skulle beskriva dem så... :p

Holländs herdehund är jag också tveksam över. Jag kikade själv på dem för ett tag sedan och det finns få uppfödare i Sverige och vill man ha något att arbeta med så finns det inte mycket att välja på. Jag tror TS är noga med val av "material" - så den rasen vill jag stryka från listan. (Sen är väl de oftast brindle/spräckliga - finns de i helsvart? :confused:)

Så Hoffe eller Kelpie blir det nog! :cool:

Det slog mig, jaktgolden och hoffe är tämligen jämbördiga. Så vill man gärna ha en jaktgolden, som TS, så väljer man väl då en sån istället för en hoffe?

Så jag sätter min slant på att det blir en Kelpie!

Jag tror att holländsk herdehund finns i svart, beroende på pälsen.. Dom finns väl både i strävhåriga, långhåriga och släthåriga eller har jag helt fel?
Men angående din åsikt om pudeln kan jag bara hålla med ;)
Fast vi vet ju inte vad Lilljessicah mött för pudlar, kanske värsta "gangster-pudlarna" :idea::D

Men jag har kommit på en sak, jag VET ju vilken ras hon har valt så jag kanske ska ta emot mutor :devil::angel:

Hur mycket sätter du ;)

Jag tror också det nu är Kelpie. Nja, har jag trott från början, men sen har man ju velat hit och dit när man går här och är nyfiken :)

Och eftersom du har Kelpie så har ni diskuterat mycket om det via pm *gissar* :angel:

Och eftersom du har Kelpie så har ni diskuterat mycket om det via pm *gissar* :angel:

Mjo, eftersom att det är en av de raser som hon varit lite intresserad av så har vi pratat en del, dock inte säkert att jag lyckats "förkelpiega" henne ;)

:cry::cry::cry::cry:

Jag tål dom inte, det är inte sant...
När jag äntligen hittat min ras så tål jag dom inte.:(

Jag är allergisk mot mina nuvarande hundar också, men det är helt okey med medicin. Men så fort hundarna kom in i mitt hus så täppte hela jag igen. :cry:

Nu lägger jag ner det här på ett tag. :(

men vilka hundar var du allergisk mot då?

det är väl det meninslösa hemlighetsmakeriet som irriterar folk. och jag förstår det inte heller. varför göra en tråd om vilken ras man ska ha och sedan ska det vara hemligt?

men jag är ju helt övertygad om att det var kelpie, och den rasen går ju inte att få i fler hårlag. men andra raser som nämts finns som strävhår också. tänker då främst på HH och belgare. sedan finns ju schnauzerfamiljen också, både fd mellan- och riesen borde passa dina önskemål. fast det hjälper ju inte om det inte är pälsen som inte funkar.

glömde; mellan- och storpudel måste ju också vara intressant. har träffat flera bra storpudlar faktiskt.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag håller på att bli tokig av beslutsångest och min nuvarande hunds pension kommer allt närmre. Jag vet verkligen inte vad jag... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
8 891
Senast: Enya
·
Hundavel & Ras inom kort kommer min eng. springer spaniel få vandra vidare, så jag och min sambo har bestämt oss för att skaffa en till hund när han är...
Svar
11
· Visningar
1 522
Senast: wtf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka