Sista rasvalstråden för mig!

Sv: Sista rasvalstråden för mig!

Ja fast nu står det ju iofs "sista rasvalstråden", och i huvudinlägget frågar jag efter vad ni tycker passar mig med dom kriterierna jag har.
Just för att inte stänga några dörrar till en ras jag missat som kanske går före den jag valt.

Jag har aldrig bett om att folk ska börja gissa hejvilt, och om en (i de flestas ögon) okänd människas val av nästa hundras är så viktigt för dem att veta att dom börjar bli på snudden till otrevliga, så var det inte min mening.

Jag skiter fulständigt i vilken ras du skall ha, kunde inte bry mig mindre faktiskt. Tycker bara du verkar vara en uppmärksamhetssökande persson, särskilt efter den tragiska tråden på äu om "tjejen som tog livet av sig"... Men jag kan ju sätta dig på min Ignore-lista, så slipper jag läsa mer av dig nu! :idea:

Suck ...

Och det kännde du bara att du behövde ta upp här på HUND, det som hände på ÄU??

Ja sätt henne på ignore så du slipper dra upp gammalt groll!!

Nope, det kände jag inte, förrän jag blen trött på att se hennes en miljon trådar om rasval.

Jag tycker att ts känns drama queen som skriver hur många rasvalstrådar som helst, och buhu, nu är hon allergisk mot just den rasen hon Äääntligen hade bestämt sig för.

Men japp, hon är satt på ignore nu

*skrattar*

Jag förstår inte ens hur man kan slösa energi på att bli "trött" på en människa på ett internetforum..

Jahapp om hon är en dramaqueen ? Stör det dig behöver du ju inte ens öppna tråden..

Det är ju superbra att du nu satt henne på ignore, synd bara att du inte satte henne på ignore innan du började skriva i hennes tråd...

Men HEY det är ju bara sådant jag i all välmening kan önska utan att det för den skull behöver gå i uppfyllelse alla gånger ....

Allmänt:

Rasen hon hade ställt in sig på var som många trodde en Kelpie, thats it!

Senast ändrad:

Jag skiter fulständigt i vilken ras du skall ha, kunde inte bry mig mindre faktiskt. Tycker bara du verkar vara en uppmärksamhetssökande persson, särskilt efter den tragiska tråden på äu om "tjejen som tog livet av sig"... Men jag kan ju sätta dig på min Ignore-lista, så slipper jag läsa mer av dig nu! :idea:

skiter du fullständigt i det finns det ju ingen mening med detta högst otrevliga inlägg? :confused:

Nope hon är allergisk mot pälsdjur men det fungerar hyffsat med hundarna hon har ( om hon städar och vädrar ofta )

Tydligen så fungerar det inte med en Kelpie

men åk och träffa lite HH's och belgare och se om du tål dem. de delar ju många (bruks-) egenskaper med kelpien. jag träffade en lh HH tik för ett par år sedan och hon var mycket trevlig. energi som aldrig tog slut, men samtidigt mycket förarvek och uppmärksam. och vacker som en dag!

Ojoj villen fånig fajt ni satte igång då :) Om du inte bryr dej om vilken hon väljer varför är du inne på detta forumet?

men åk och träffa lite HH's och belgare och se om du tål dem. de delar ju många (bruks-) egenskaper med kelpien. jag träffade en lh HH tik för ett par år sedan och hon var mycket trevlig. energi som aldrig tog slut, men samtidigt mycket förarvek och uppmärksam. och vacker som en dag!

Vi hade två tervuerener när jag var mindre och då fungerade dom bra. Det verkar som att långhår och slät/korthår fungerar bättre än ex. kelpiens päls som är lite mitt i mellan.

Nu har jag bara umgåtts intensivt med 2st, men med tanke på att jag slog igen i hals,ögon,näsa och öran och började klia nästan på en gång så är det inte så troligt att jag kan ha den lilla svarta tiken jag ville.
Det är lite tråkigt att jag inte är så förtjust i strävhår, för där finns ju lite att välja på.
Av belgarna är favoriten Groenendal, en Aussie är ju också en arbetsmyra, och sen har jag ju en förkärlek till Dobermann. (inte den ultimata lydnadsnissen kanske, men ack så go)

Usch vad tråkigt att du inte tålde hundarna när du hittat din ras!

Min pappa är vrål-allergisk, men här bor två hundar, en njuffe och en bc och det funkar precis hur bra som helst förutsatt att dom inte håller på och slickar på honom, då blir huden irriterad med en gång.

Han fixar bara hundar med en del päls; Korthåriga hundar går bort såsom kelpie, boxer, rottis osv, även strävhåriga som t ex tax reagerar han väldigt på.

Ja det är skittråkigt. Och det finns inget riktigt mönster i min allergi heller. Men det enda jag kan göra är att träffa dom andra raserna jag haft i åtanke och hoppas på att det fungerar.

Det är trist med allergin, men samtidigt kan jag tänka mig att du är lite tacksam för att det finns raser du ändå KAN ha. Tänk om du blivit blocksjuk vid minsta åsyn så som andra... :crazy: Min värsta mardröm.

Hoppas någon av de andra funkar då. *håller en tumme*

Det är trist med allergin, men samtidigt kan jag tänka mig att du är lite tacksam för att det finns raser du ändå KAN ha. Tänk om du blivit blocksjuk vid minsta åsyn så som andra... :crazy: Min värsta mardröm.

Hoppas någon av de andra funkar då. *håller en tumme*

Ja oja!
Jag är jääkligt tacksam för att jag tål en del raser bättre.
Jag kanske får rucka lite på min kriterier, men mkt heldre det än att inte ha hund alls.
Nu har jag ju två hundar redan som funkar bra med medicin + mkt städning/vädring varje dag.
Tacka gudarna för det.:bow:

grönisar är också ruskigt fina. dobermann skulle jag nog kanske valt bort om du vill tävla lydnad. det är svååårt att lyckas med en sådan! fast man får nog ganska roligt, de är ju sanslöst clowniga ;).

aussie, är det = terrier, cattledog eller shepherd? folk använder ju ordet aussie till allt australiskt.

grönisar är också ruskigt fina. dobermann skulle jag nog kanske valt bort om du vill tävla lydnad. det är svååårt att lyckas med en sådan! fast man får nog ganska roligt, de är ju sanslöst clowniga ;).

aussie, är det = terrier, cattledog eller shepherd? folk använder ju ordet aussie till allt australiskt.

Ja grönisar är fina, och väääldigt speciella. Dobermann är som jag skrev, vilket du också skrev, mkt mer jobb och aningen flaxiga/clowniga.
Med Aussie menar jag Australian Shepherd.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag håller på att bli tokig av beslutsångest och min nuvarande hunds pension kommer allt närmre. Jag vet verkligen inte vad jag... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
8 891
Senast: Enya
·
Hundavel & Ras inom kort kommer min eng. springer spaniel få vandra vidare, så jag och min sambo har bestämt oss för att skaffa en till hund när han är...
Svar
11
· Visningar
1 522
Senast: wtf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka