Sitstråden!

Sv: Sitstråden!

Mitt största problem är handen. Jag har blivit något bättre på att sluta lägga omkull den men jag sitter alltid och släpper ut tyglarna så att de hela tiden blir för långa. Minst fem gånger per varv måste jag korta upp tygeln för att jag låtit dem glida emellan fingrarna :meh:

Mitt problem hänger ihop med att försöka ha en mjuk kontakt med hästens mun. Misstaget jag gör är att rida med öppen hand och ha mjukheten i fingrarna. Känner att jag blir stum när jag sluter handen och vet inte hur jag ska få fjädringen att komma någon annanstans ifrån :(

Sen har jag problem med sitsen vid sidvärtsrörelser och slutor på diagonalen. Viker mig i sidan åt ena hållet och har jätte svårt att koordinera hjälperna vilket gör att hästen får svårt att balansera sig i rörelsen, blir motvillig = tappar sitsen ännu mer :(
 
Sv: Sitstråden!

Troligtvis trillar handen omkull eftersom du håller ut armbågarna, armbågarna åker troligtvis ut eftersom du spänner armarna. Armarna spänner du troligtvis eftersom du har svårt med balansen.


För att inte tappa tygeln så kan du försöka tänka på att låsa fast den med tummen.

För att hitta balansen och följsamheten i armarna så kan du om du vill prova tipsen jag skrev till annan1 lite tidigare i tråden.
 

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 189
Senast: AbCdE
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 182
Senast: Cambrie
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
2 944
Senast: Roheryn
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 981
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Bärstol
  • Mindre kombi?
  • Melatonin

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp