Sittvagn/sulky

Guldaskig

Trådstartare
Vi behöver en ny barnvagn!

Kraven är:
- Kunna köras i både stan och på grusväg (inte nödvändigtvis på en stig i skogen dock)
- Lång suflett
- Fällbart säte men behöver inte bli helt plant
- Kunna fästa en ståbräda på
- Bra fjädring

Önskvärt är:
- Vändbar sits
- Enkel ihopfällning, gärna att den blir liten ihopfälld

Var och tittade på en Britax B-Agile R som verkar ha det vi söker förutom vändbar sits.

Är det någon som har ett förslag? Vi har idag en bugaboo donkey duo som vi är väldigt nöjda med men då stora tjejen endast använder ståbrädan så börjar det bli dags att se sig om efter något annat.
 
Jag har haft bugaboo buffalo och den avgudade jag, hade en till dottern född -16 och köpte sen en donkey då vi väntade syskon ganska tätt. Blev dock ingen levande bebis så tätt vi trott så vi sålde donkeyn och skaffade istället en till buffalo.
Har nyligen bytt Buffalon mot en Fox2 och är väldigt positivt överraskad än så länge!
 
Jag har haft bugaboo buffalo och den avgudade jag, hade en till dottern född -16 och köpte sen en donkey då vi väntade syskon ganska tätt. Blev dock ingen levande bebis så tätt vi trott så vi sålde donkeyn och skaffade istället en till buffalo.
Har nyligen bytt Buffalon mot en Fox2 och är väldigt positivt överraskad än så länge!

Är den lätt att fälla ihop och blir det hyfsat liten ihopfälld? Känns som att det är mer en vanlig barnvagn och vi behöver ju endast en sittdel.
 
Är den lätt att fälla ihop och blir det hyfsat liten ihopfälld? Känns som att det är mer en vanlig barnvagn och vi behöver ju endast en sittdel.
Jag tycker den är väldigt enkel att fälla, väger extremt lite och tar betydligt mindre plats än buffalon jag hade. Jag har även en Bugaboo bee5, och är man enbart ute efter en enklare, mindre sittvagn är den väldigt omtyckt här hemma. Jag har den som ”bilvagn”, men den tar lika mkt plats i bakluckan som foxen. Foxen är absolut en vanlig barnvagn, men den är toppen på alla underlag jag testat (återstår bara snö) och den är extremt lättkörd även med ståbräda på. Styr den lätt med en hand trots 10månaders i vagnen och 4åring på ståbräda. Den är väldigt lätt och smidig, tycker jag :)
Jag har bara haft Bugaboo så kan inte särskilt mkt om andra märken dock!
 
Jag tycker den är väldigt enkel att fälla, väger extremt lite och tar betydligt mindre plats än buffalon jag hade. Jag har även en Bugaboo bee5, och är man enbart ute efter en enklare, mindre sittvagn är den väldigt omtyckt här hemma. Jag har den som ”bilvagn”, men den tar lika mkt plats i bakluckan som foxen. Foxen är absolut en vanlig barnvagn, men den är toppen på alla underlag jag testat (återstår bara snö) och den är extremt lättkörd även med ståbräda på. Styr den lätt med en hand trots 10månaders i vagnen och 4åring på ståbräda. Den är väldigt lätt och smidig, tycker jag :)
Jag har bara haft Bugaboo så kan inte särskilt mkt om andra märken dock!
Den har dessutom betydligt längre sufflett än andra modeller av Bugaboo vilket är ett stort plus!
 
Babyjogger såklart. Främst city mini GT men finns andra varianter också. Luftkyld, enorm sufflett som ger barnen otroligt rymlig och mysig liggplats. Lång i ryggen. Slitstark, fälls med ett grepp och blir liten. Lättkörd. Bästa vagnen!
 
Jag tycker den är väldigt enkel att fälla, väger extremt lite och tar betydligt mindre plats än buffalon jag hade. Jag har även en Bugaboo bee5, och är man enbart ute efter en enklare, mindre sittvagn är den väldigt omtyckt här hemma. Jag har den som ”bilvagn”, men den tar lika mkt plats i bakluckan som foxen. Foxen är absolut en vanlig barnvagn, men den är toppen på alla underlag jag testat (återstår bara snö) och den är extremt lättkörd även med ståbräda på. Styr den lätt med en hand trots 10månaders i vagnen och 4åring på ståbräda. Den är väldigt lätt och smidig, tycker jag :)
Jag har bara haft Bugaboo så kan inte särskilt mkt om andra märken dock!

Vi är ju väldigt nöjda med vår Donkey Duo så kan tänka mig att vi skulle vara nöjda med en annan Bugaboo men som sagt, det är ju mer en sittvagn vi behöver än en ny duovagn.
 
Babyjogger såklart. Främst city mini GT men finns andra varianter också. Luftkyld, enorm sufflett som ger barnen otroligt rymlig och mysig liggplats. Lång i ryggen. Slitstark, fälls med ett grepp och blir liten. Lättkörd. Bästa vagnen!

Har sett den men tycker den är så bedrövligt ful...
 
Vi är ju väldigt nöjda med vår Donkey Duo så kan tänka mig att vi skulle vara nöjda med en annan Bugaboo men som sagt, det är ju mer en sittvagn vi behöver än en ny duovagn.
Har du kollat på bugaboo bee isåfall?
Jag köpte foten efter att lillebror gått över till sittdel, liggdelen ligger oanvänd på vinden och tänker bara att det höjer värdet lite sen om man ska sälja den nån gång :)
 
Har du kollat på bugaboo bee isåfall?
Jag köpte foten efter att lillebror gått över till sittdel, liggdelen ligger oanvänd på vinden och tänker bara att det höjer värdet lite sen om man ska sälja den nån gång :)

Vi har kollat på den men tror inte den räcker till när vi ska gå på grusväg tyvärr.
 
Vi har kollat på den men tror inte den räcker till när vi ska gå på grusväg tyvärr.

Kan slå ytterligare ett slag för vår Cybex balios. I helgen var vi på landet och körde så vagnen med barn i uppför en backe gjord av makadam. Och det gick förvånansvärt lätt måste jag säga 😊 sen går det såklart lättare på vanlig grusväg och asfalt. Men jag blev som sagt förvånad.
Sen om det går att fästa ståbräda vet jag inte iofs. Men det borde försäljarna kunna svara på.
Bra vagn för hyfsat pris i alla fall! Och lätt att fälla ihop. Blir ganska liten och framförallt kan den stå själv vilket är ett måste i vår mikrohall ;)
Jag vet ju inte om det
 
Har en klassisk Kronan sulky, jättenöjd med den. Går ju dock inte att vända sätet, men väldigt plant liggläge, lång suflett och går att köra typ överallt.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har idag en Emmaljunga, vi är nöjda med den förutom att den är enorm. Men dottern sover gott i den och den känns gedigen och rejäl...
2
Svar
22
· Visningar
2 034
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp