C

Clintan

Ska köpa en sittvagn till min 1,5 års gamla son. Har nu en Emmaljunga Combi vagn, men min sambo har sålt den till några bekanta. Jag var nöjd med den vagnen, men sambon ville ha en mindre och smidigare sittvagn. Har ni några tips?
Bra att veta är att jag bor på landet, så det går inte med för små hjul. Sonen är inte jätteförtjust i att åka vagn, men det går bra när vi är ute och promenerar, men är vi i t ex köpcentert så åker han hellre kundvagn. Så den bör inte vara för dyr, ska alltså mest användas till promenader.

Har funderat lite på Brio Sitty, men är helt "lost" i sittvagnsdjungeln.
 
Sv: Sittvagn

Vi köpte en Emmaljunga scooter. Är jättenöjda med den. Bor också på landet så det kändes säkrast att ha en rätt så stabil vagn.

Finns massor av begagnade vagnar på blocket, verkar vara svårt att sälja sin vagn i dagsläget så priserna är rätt så låga.
 
Sv: Sittvagn

Vi köpte en Emmaljunga scooter. Är jättenöjda med den. Bor också på landet så det kändes säkrast att ha en rätt så stabil vagn.

Finns massor av begagnade vagnar på blocket, verkar vara svårt att sälja sin vagn i dagsläget så priserna är rätt så låga.

Jag skulle gärna vilja ha en Emmaljunga Scooter, men sambon tycker att då kunde vi lika gärna behållt den vi hade (vilket jag ville, men han sålde den innan jag fick en syl i vädret), då han ansåg den var lite för klumpig. Kollade på lite begagnat på Blocket, men i vår närhet finns det inte så mycket rena sittvagnar till salu. Finns många med liggdel till, men det är jag ju inte intresserad av. Har även tittat på en ny Scooter eftersom de sålde ut förra årets modeller för 2 300,-.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Sittvagn

Nackdelen med de flesta smidiga billiga sulkys är att de är framåtvända :(

För min del så spelar det ingen roll att de är framåtvända då sonen är så pass stor, så han tycker det är roligare att titta på omgivningarna än på mig eller sin pappa.
 
Sv: Sittvagn

Vi är väldigt nöjda med vår scooter. hade en Emmaljunga duovagn innan och det är en betydlig skillnad i storlek och vikt. Märker man tydligt då den ska i och ur bilen :-)
 
Sv: Sittvagn

Vi har en Brio Race

Fyrhjulig, smidig, framåtvänd, finns i massor av färger. Är nog för stabil för att klassas som sulky, har fasta framhjul, men är väldigt lätt och bra att köra. Rekommenderas!
 
Sv: Sittvagn

Jag hade också en Emmaljunga duovagn innan (fast den är kvar på dagis) och använder nu min scooter. Jag kan säga att det är enligt mig är stor skillnad på dem! Både i tyngd och storlek. Dessutom är scootern mycket mysigare och mer ombonad än brios sulkys. Men visst, det beror ju på vad man är ute efter. Vill man ha en ren sulky så är väl kanske brios race eller sitty bäst??

Jag är också jättenöjd med min scooter och jag bor också på landet. Det enda jag kan klaga på är att det ibland är lite bökigt och fälla ryggstödet när man som jag har både åkpåse och fårskinn i...

Sen får man ju inte heller jämföra stötdämpningen med duovagnarnas. Stötdämpningen är ju klart sämre men jämfört med andra sulkys är den antagligen inte sämre (har inte haft ngn annan så jag vet ej).
 
Sv: Sittvagn

Vi har en Brio Race

Fyrhjulig, smidig, framåtvänd, finns i massor av färger. Är nog för stabil för att klassas som sulky, har fasta framhjul, men är väldigt lätt och bra att köra. Rekommenderas!

Har tänkt lite på en Brio Race, den har stor hjul och känns lite mer som den kan ta sig fram lättare på vad vi skåningar kallar vångavej än vad en vanlig sulky kan.

Jag hade också en Emmaljunga duovagn innan (fast den är kvar på dagis) och använder nu min scooter. Jag kan säga att det är enligt mig är stor skillnad på dem! Både i tyngd och storlek. Dessutom är scootern mycket mysigare och mer ombonad än brios sulkys. Men visst, det beror ju på vad man är ute efter. Vill man ha en ren sulky så är väl kanske brios race eller sitty bäst??

Jag är också jättenöjd med min scooter och jag bor också på landet. Det enda jag kan klaga på är att det ibland är lite bökigt och fälla ryggstödet när man som jag har både åkpåse och fårskinn i...

Sen får man ju inte heller jämföra stötdämpningen med duovagnarnas. Stötdämpningen är ju klart sämre men jämfört med andra sulkys är den antagligen inte sämre (har inte haft ngn annan så jag vet ej).

Skulle gäna vilja ha en scooter, men det sambon som vill ha en smidigare vagn, tror han är mer inne på en sulky, men det fungerar ju inte när man ska gå på mindre grusvägar och dyl. Det är liksom inte han som promenerar så mycket med honom. I och för sig kan jag köpa vad jag vill, men det känns ändå bättre när man bestämt gemensamt.
 
Sv: Sittvagn

Jag tycker det blir så "opersonligt" att ha de framåt även när de är större :p Svårt att få samma "kontakt" när de är framåt, tycker jag.
 
Sv: Sittvagn

En sulkymodell är ju annars Crescent compact. Bra stadiga hjul, men ändå en smidig sittvagn.

1024200832813321230236_L2.jpg
 
Sv: Sittvagn

Den kollade vi på när vi köpte Brion. Tyckte den var plastigare, men annars likvärdig.
 

Liknande trådar

Småbarn Börjar fundera på att köpa en ren sittvagn till dottern. Hon är visserligen bara nyss fyllda ett, men åker helst framåtvänd och vår...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 834
Senast: Sandra78
·
Övr. Hund Lite inspirerad av tråden ang brukshundsägare och frågan vad hundarna gör "resten av tiden" blev jag lite nyfiken på hur allas dagar ser...
2
Svar
35
· Visningar
6 084
Gravid - 1år Våran Milton använder fortfarande liggdelen i sin duovagn, men eftersom det snart är dags att gå över till sittdelen så funderar jag på...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
8 316
Senast: NeverEver
·
Övr. Barn Jag lurar lite på att skaffa en ny vagn. Har en Brio Sing som har både fördelar och nackdelar, och nu när L ändå är för stor för att ha...
2
Svar
33
· Visningar
4 899
Senast: Bollen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp