Bukefalos 28 år!

Självmordskandidat? Aderalinkickar? Samsovande!

escodobe

Trådstartare
Jag upphör aldrig att förvånas över hur den där 10 kilos klumpen glatt knör sig ner bredvid mig och särbon, eller mellan nån av oss och soffkuddarna och somnar djupt.... Jag väger visserligen bara 4.5 gånger så mycket som honom, men jag sover ungefär lika lugnt som en skenande elvisp. Särbon väger närmare 10 gånger så mycket som trasselsudden och sover tungt och vaknar knappast av mindre än en jordbävning. Det KAN bara inte vara trevligt att bli uppknödd mot väggen, nerknuffad på golvet, sparkad och legad på. Ändå lägger han sig där vid varje möjligt tillfälle. :confused: Han blir ju nästan platt ibland.
 
Sv: Självmordskandidat? Aderalinkickar? Samsovande!

:rofl:
Stacey (chihuahua) lägger sig gärna ovanpå dig, men under täcket. Så fort man rör på sig åker hon ner på sängen, men hon klättrar glatt upp igen och igen och igen och igen. När jag vaknar brukar hon dock ligga mellan sambon och mig eller i mina knäveck. Dock alltid under täcket.
 
Sv: Självmordskandidat? Aderalinkickar? Samsovande!

Min herre är lite mer fin i kanten och väljer att sträcka ut sej längst ner i sovalkoven, mot väggen, så att han blir som en andra tapet. Allt för att undvika mina vilt sparkande ben :angel::D Men envis som tusan att ligga i sängen är han ju visserligen, trots att han har mer än tre alternativ (korg, soffa, bur) att välja bland.
 
Sv: Självmordskandidat? Aderalinkickar? Samsovande!

När jag var barn delad jag och min syster rum. Terriern familjen hade, började varenda kväll med att glatt lägga sig i min systers säng. Hon utövade varenda natt en mängd olika aktiva sporter tror jag för armar och ben for omkring och hon kastade sig hit och dit. Alltså åkte lilla hunden in i väggen ett antal gånger och ned på golvet med en duns och ett djupt stön varenda gång. När han var för öm i kroppen (troligtvis ;)) brukade han lägga sig hos mig. Där var det lugnt och skönt :rofl:
 
Sv: Självmordskandidat? Aderalinkickar? Samsovande!

Åh, jag behöver alltså skaffa mig en riktigt tung sambo som sover jättedjupt för att få ordning på mina damer? :idea:
När jag lägger mig i sängen för att sova så ligger unghunden i fotöljen och damen i buren. Jätteskönt! Efter ett litet tag brukar jag märka att unghunden kryper upp och rullar ihop sig vid mina fötter. Helt okay.

MEN på något vis är det helt annorlunda när jag vaknar. Då ligger jag nästan alltid på en 10cm bred rand ut mot golvet, desperat fastklamrad i damen som vräker ut sig och även stulit min huvudkudde.
Unghunden ligger visserligen fortfarande vid benen, men har puttat upp mina ben mot väggen och tar själv en sjuhelvetes stor plats.

Någon gång ibland är det annorlunda. Då ligger unghunden vid min överkropp, nära nära, med sina ben upp på min kropp och sin nos mot min hals. (visst låter det mysigt? Jag kan lova, det är det ibland, om man inte håller på att bli utputtad ur sängen) och så ligger damen PÅ mina ben eller på mitt täcke, troligtvis beroende på om hon lyckats stjäla täcket eller ej. Inte kan man ligga på bara madrassen inte...
 
Sv: Självmordskandidat? Aderalinkickar? Samsovande!

Åh, jag behöver alltså skaffa mig en riktigt tung sambo som sover jättedjupt för att få ordning på mina damer? :idea:
När jag lägger mig i sängen för att sova så ligger unghunden i fotöljen och damen i buren. Jätteskönt! Efter ett litet tag brukar jag märka att unghunden kryper upp och rullar ihop sig vid mina fötter. Helt okay.

MEN på något vis är det helt annorlunda när jag vaknar. Då ligger jag nästan alltid på en 10cm bred rand ut mot golvet, desperat fastklamrad i damen som vräker ut sig och även stulit min huvudkudde.
Unghunden ligger visserligen fortfarande vid benen, men har puttat upp mina ben mot väggen och tar själv en sjuhelvetes stor plats.

Någon gång ibland är det annorlunda. Då ligger unghunden vid min överkropp, nära nära, med sina ben upp på min kropp och sin nos mot min hals. (visst låter det mysigt? Jag kan lova, det är det ibland, om man inte håller på att bli utputtad ur sängen) och så ligger damen PÅ mina ben eller på mitt täcke, troligtvis beroende på om hon lyckats stjäla täcket eller ej. Inte kan man ligga på bara madrassen inte...

Nej, alltså det är problemet!;) Jag är rädd att sparka in hunden i väggen så han skadas och särbon är rädd att han ska rulla över och den lilla blir fullständigt platt en dag. Han brukar knö sig ner mellan 100pannors särbon och soffväggen... Nu tror jag visserligen att han skulle bita ifrån ifall han han löpte någon verklig fara men det kan ju inte vara bekvämt eller båda för god sömn? Han blir helt lealös om man ska ha ner honom med. Det är som att försöka knuffa bort en trasdocka. Får man väl ner honom så dyker han upp som gubben i lådan.
Han är jättemysig att ha i sängen, men jag kan ju inte begripa varför HAN vill sova där?
 
Sv: Självmordskandidat? Aderalinkickar? Samsovande!

en del hundar verkar gilla det där med att sova i en stor hög? loke kör samma nummer som din men han är ju bra mycket större och lite svår att skada. jag tycker ändå att det är imponerande hur han kan placera sig så strategiskt varje gång, att han upptar maximalt utrymme i sängen.
 
Sv: Självmordskandidat? Aderalinkickar? Samsovande!

Haha, det är klart man måste sova på täcket. Är inte mjukt nog att bara ligga i sängen, det förstår ju vem som helst. Jag har iaf löst det så att jag har ett extra täcke i sängen som ligger dubbelvikt bredvid mig, och faktiskt så ligger de oftast på det täcket. Även om Nova helst vill ligga uppe på mig, men det funkar inte så bra när jag somnat så då trillar hon ner. Och Nikita vill ha en egen kudde så det har hon fått också :p
 
Sv: Självmordskandidat? Aderalinkickar? Samsovande!

Sådan är min nya hund med :crazy:

Jag vaknade för några nätter sedan och tänkte att det var fasen vad sängen var knölig, jag måste ligga på täcket :confused:
Jag kände efter och upptäckte att jag låg på hans HUVUD! :rofl: Han snarkade djup och grymtade till lite när jag putta hundan honom.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
4 884
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Skäller på andra hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp