Sjalbarnet ska få en till Meitai!

Sv: Sjalbarnet ska få en till Meitai!

Toppen!
Min MT har blivit liggande länge nu :o Använder mest långsjal. Becon om hon har massa ytterkläder på sig eller för snabbärande. Mats använder becon eller trikåsjal ;)
Mei taien får nog komma fram mer sen i sommar *funderar* :p
 
Sv: Sjalbarnet ska få en till Meitai!

Jag har fastnat rätt hårt för min Manduca, den avänder jag nästan jämt. Men den har hård konkurrans av just MT:n, och nu har jag två att alternera mellan, en Mei Hip är på planeringsstadiet. Tyvärr stannar den nog där ikväll, då min lilla ligist inte känner för att sova mer än en kvart åt gången innan han ropar på mig..... Pappa är på fotboll, så han kan inte ta honom heller, så det blir inget gjort ikväll..... Men det ska bli så småningom:):)
 
Sv: Sjalbarnet ska få en till Meitai!

jag sydde en mössa till Nova-li och började på ett par byxor, men de kan jag inte sy klart för jag behöver prova dem först.. så vi får väl se hur länge de blir hängande på stolsryggen vid overlocken :rofl:
 
Sv: Sjalbarnet ska få en till Meitai!

Tänk så det är ibland, man har en massa planer och så blir de liggandes:angel:! Nu kom iallafall sambon, så jag ska nog klippa lite iallafall, och planera lite till. Ska passa på att beställa ringar med, så det kan bli en, eller två, kanske fler :angel::angel:, ringsjalar!
 
Sv: Sjalbarnet ska få en till Meitai!

Ja, han har nog det, på 3 månader (snart 4 förresten) har det kommit in eller sytts 8 sjalar/bärdon här....... Och en Podegei slank visst in idag med, den ska jag betala med en longerpisk:). Nu är det 9 iallafall, och eventuellt blir det en MT till, den finns under till salu på SB, svart/turkos! Hur vacker som helst!


sedan ska jag ju sy en Mei Hip som sagt, en eller flera ringsjalar, och nu har jag bestämt mig för att få tag på en bra trilåsjal med, kan vara bra inför framtiden! Det blir en del....... och sambon har slutat klaga, han suckar bara nu.....
 
Sv: Sjalbarnet ska få en till Meitai!

Ja den turkos/svarta var skitsnygg, såg den ikväll! :love:
Jag är mest nöjd med min Bali Stretch utav de trikå jag har/har haft :love:
 
Sv: Sjalbarnet ska få en till Meitai!

Ja, Bali tror jag att jag hört om. Jag ska ställa frågan på SB med, så kan jag få en massa tips och förhoppningsvis inte drabbas av total beslutsångest när det ska väljas:angel:

Nu ska jag nabbt klippa lite, sedan är det natt här!
 
Sv: Sjalbarnet ska få en till Meitai!

Nä jag har inte haft benen inne i MTn för han gillar inte att sitta fast. Han är väldigt stor och stadig för att vara 3,5 månad. Det jag känner som inte är så bekvämt är att allt tycks hänga i axlarna. Jag kan testa imorrn och ta ett foto, det kanske bara är så att jag knyter fel? Den är hemmasydd så den kanske är fel vinklad eller nåt. Nu har jag i alla fall beställt en Manduca, blev så sugen när nevin hade den. Sambon röstade för petrol och jag för röd, men den röda fanns inte i lager :( så det fick bli en petrol. Fast den är ju jäkligt snygg den med :D
 
Sv: Sjalbarnet ska få en till Meitai!

Prova att knyta MT´n tight, och antingen breda ut banden rejält över barnets rygg (om mei taien har breda axelband), eller knyta med "twist" som på nevins bild.
 
Sv: Sjalbarnet ska få en till Meitai!

Ska jag ha hans armar ovanför eller under axelbanden? Om jag har dem under känns det som om han kan trilla ut på sidan.
 
Sv: Sjalbarnet ska få en till Meitai!

När han är så liten så ha dem innanför om han inte protesterar, alltså hans armar nära din kropp. Knyter du twist eller brer ut banden rejält (om man har band som är typ 3 dm breda), så funkar det. Men med en sån liten så kändes det bäst för mig med rejält breda band som man brer ut.
 
Sv: Sjalbarnet ska få en till Meitai!

*kl*
Ursäkta en liten trådkapning..

Men det är ju en djungel med alla dessa bärsjalar!

Vilken anser ni är den bästa sjalen att införskaffa som förstasjal?
(tänker till min september-bäbis..)
 
Sv: Sjalbarnet ska få en till Meitai!

Tycker absolut att en trikåsjal är bäst som första sjal.

Enkla att knyta och dom är "mysigare" för de små.

Jag kan tillägga att jag trodde det skulle vara jätte bökigt med sjal men det är jättelätt nu.
Kör alltid med samma knytning och den har funkat från nyfödd till nu (snart 4mån).

Nu ska jag variera mig lite, har inte bestämt vad nästa ska bli... :)
 
Sv: Sjalbarnet ska få en till Meitai!

trikåsjalen är elastisk och lite lättare att knyta, men blir lite vinglig när barnet blir tyngre. vävda långsjalen är knyter man likadant fast den är inte elastisk så det är viktigare att det blir lagom hårt. men efter ett par knytningar vet man ändå. jag körde på vävd direkt och har inte haft några problem.

Ringsjal kan vara bra kortare stunder men avlastar inte lika bra som långsjalen.
Sen kan man skaffa sele direkt om man vill det, manduca, ergo med infant insert.
 
Sv: Sjalbarnet ska få en till Meitai!

Manducan verkar jättebra, är den så skön att bära i som den ser ut?

Jag vill kunna bära länge (skogspromenader med hundarna).
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 845
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
1 114
Senast: BornAgain
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 160
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 660
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp