självgängande broddar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Havregryn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 356
Sv: självgängande broddar

*följer tråden med spänning* :D

av namnet att dömma så är det broddar som man inte behöver någon gängtapp för att fixa gängorna i skon med. Frågan är bara hur de fungerar med broddhålen fulla med jord.

Det är sådana som klickar in i skon. Jag gillar de inte alls, då de lätt klickar ut lika lätt som de kom in.

Har man jord i broddhålen funkar inga broddhål som de ska utan att man får ta bort jorden. Det gör man men en liten borste i dessa fall.

Mina självgängande broddar ser ut precis som en gängtapp i botten, alltså hela "gängbiten". Man måste dock rensa hålet från grus först med en syl/spik innan man kan skruva i den men man behöver ej gänga hålen! Tycker dem är kanon iaf, slipper ha blindbroddar i till tävling o hästen kan stå utan i transporten mellan klasserna o så e de bara o skruva i dem igen utan o gänga även om de kommit in skit i hålen.

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 940
Senast: Görel
·
Utrustning Tjo, är denhär fett misslagoma årstiden nu, när grusvägarna tinat fram, men hage är fett snöig och isig än, och gården bara bitvis isig...
Svar
6
· Visningar
552
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej! Närmar mig nu min första vinter med transport och funderar på det här med broddar. Jag har ett Fautras och jag misstänker att den...
Svar
4
· Visningar
443
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Tjo, preppar stallet för att hovis kommer imorgon, dags för skor för grabbarna och med tanke på vädret så lär det väl bli brodd oxå. I...
Svar
9
· Visningar
893
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Diskbråck
  • Gps-halsband