Sjuk katt på arbetstid.

Inte riktigt specifikt till dig egentligen. Jag fick inte ledigt när min häst hade kolik. Fick förlita mig på snäll stallägare som ringde ut veterinär och tog hand om hästen till jag kunde komma. 😔
Det får mig att bli påmind om att jag fick åka akut till min häst under arbetstid när hon fick kolik, tur i oturen va ja ändå färdig för dan och var i krokarna. Ringde till trafikledningen och berättade läget. Skrev aldrig upp den tiden jag var ifrån jobbet som arbetstid, snarare en väldigt lång rast.

Likadant fick jag ledigt på en dags varsel när jag skulle ta bort min häst, skulle egentligen gjort det på en dag när jag ändå var ledig, men då kunde de inte, så dubbelkollade med jobbet och det gick bra. Chauffören till bultbilen tyckte att mitt jobb var en pärla och förtjänade en guldstjärna.

Så själv är jag nog rätt glad att jag har ett förstående jobb där det finns möjlighet till akuta ärenden.
Tror det är långt ifrån alla arbetsplatser som är så förstående.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 442
Senast: Grazing
·
Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 280
Senast: Murphy
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 983
Senast: Sasse
·
Övr. Katt Hej! Någon som sitter på tips hur man kan få katten att sluta hoppa upp på vissa hyllor ? Det är såhär att min mamma på 65 år har 3...
Svar
15
· Visningar
1 707
Senast: Nahar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp