Sjukpenning

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Koppen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 42
  • Visningar Visningar 3 200
Det låter extremt osannolikt, förmodligen känner du inte till hela historien. Man får ingen sjukersättning om man väljer att inte äta sin medicin som gör en arbetsför, precis som man inte får A-kassa om man vägrar jobba.

Reglerna för sjukersättning är stenhårda nu. Din kompis har nog andra problem utöver det h*n berättat om för dig. Enda fallet där jag kan tänka mig att man får sjukersättning även om man vägrar behandling är om man har cancer och väljer att inte utsättas för livsförlängande cellgifter och heller dör snabbt än att lida länge. Eller någon annan liknande sjukdom där behandlingen endast utsätter och är extremt påfrestande. Fast mer troligt att man har sjukpenning i en sån situation.

Jo, jag kan lova att jag känner till hela historien. Det är en av mina närmsta vänner och jag har läst både papper från FK och läkarintyg. Vi har pratat mycket om detta, då jag försökt övertala henne att gå i terapi.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er... 2
Svar
32
· Visningar
818
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
451
Senast: zassoo
·
Samhälle Flera sjukhus verkar ha infört självincheckning i vården även min vårdcentral. Jag funderar på hur det fungerar när en äldre person... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 646
Senast: bollen__
·
Övr. Barn Min tonåring når dåligt med depression och stundtals ångest. Fått dispans fr FK att jag kan vabba för hen trots åldern . Börjar... 2
Svar
25
· Visningar
1 393
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka