Sjukskriving

Sv: Sjukskriving

*kl*

Nu trådkapar jag lite här men om man får halv HP beviljad från 60 dagar innan och man har en j*la massa semesterdagar kvar,
kan man då ta ut Halv HP och halv semester?:confused:

Varför inte ta ut HP den tiden du får, sen semester innan föräldradagarna? Känns som mer ekonomiskt ;)

*kl*

Nu trådkapar jag lite här men om man får halv HP beviljad från 60 dagar innan och man har en j*la massa semesterdagar kvar,
kan man då ta ut Halv HP och halv semester?:confused:

Du kan ta ut halv HP och full semester.

HP är det enda du får ta ut samtidigt som semester i från FK.

Detta ringde min handläggare upp och berättade för mig då jag blev beviljad full HP under min semester, så jag begärde ersättning från semestern var slut för jag trodde inte jag fick ta ut semester och HP men det fick jag :bump: Så mina 2 sista semesterveckor hade jag full HP och full semester :D

Jag var sjukskriven fram till BF, i ca 3 månader. För knäproblem pga viktuppgång i samband med graviditet ( har en tidigare, dokumenterad knäskada)

Liknande trådar

Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 095
Övr. Barn Dottern har haft ont i magen hela veckan, läkaren konstaterade förstoppning och skrev ut magpulver. Problemet är bara att det är helt...
Svar
18
· Visningar
1 382
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Ena barnets partner skriver eller ringer till mig så fort det är minsta fnurra på tråden, ofta för saker som inte ens känns som ett...
Svar
8
· Visningar
1 674
Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 282
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka