Sjukskrivning under föräldraledighet

Comfort

Trådstartare
Imorgon ska jag operera bort ett ganglion i en handled och efter det blir det svårt att ta hand om dottern ett par veckor.

Om jag då blir sjukskriven,
Ska sambon då ta ut vanlig fp eller tillfällig?
Räknas de dagarna jag står som sjukskriven bort från mina anmälda fp dagar eller måste jag själv gå in och ändra?

Sv: Sjukskrivning under föräldraledighet

Han kan inte ta ut tillfällig FP utan får ta av era vanliga dagar ( innan hon fyller ett går det inte ).

Du måste ju anmäla dig sjuk till FK och friskanmäla sedan och då betalas ingen FP ut om du sagt till.

Senast ändrad:

Om barnet är under 8 månader gäller FP och är barnet över 8 månader kan han ta TFP.

Ahaa bra att veta, hon jag pratade med på FK när Ella var ca 2 månader sa nämligen 1 år ..

våran pojk är 10 ½ månad och vi fick inte ta ut tillfällig FP när han var sjuk förraförra veckan. de sa att de är 1 år som gäller...

Men då gäller det ett barn som är sjukt. Du kan aldrig byta FP mot TFP om barnet inte hamnar på sjukhus. Alltså, är du redan hemma med FP kan du inte ta ut TFP när barnet blir sjukt, oavsett barnets ålder.

Liknande trådar

Övr. Barn Hur fungerar det när den föräldern som är föräldraledig är så sjuk att hen inte kan ta hand om barnen? Jag ska börja jobba efter min...
Svar
6
· Visningar
674
Senast: Crossline
·
Övr. Barn Det är sportlov och dottern är på fritids. Hon har en hårsnodd med en stor dekoration på som hon ska släpa med sig överallt. Hon hade...
Svar
7
· Visningar
948
Senast: Krålus
·
Kropp & Själ Jag brukar åka på en förkylning ungefär en gång om året (kanske lite oftare? senaste gången innan denna var i augusti förra året). Men... 2 3
Svar
40
· Visningar
2 228
Senast: Askur2017
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 938
Senast: Bullen22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31