Sjukvård i en annan kommun

Piek

Trådstartare
Vi funderar på att flytta till grannkommunen. Sambon vill dock inte bryta de vårdkontakter han har, han har en fantastisk läkare som är värd guld. Får man fortsätta på samma vårdcentral även om man är skriven i en annan kommun? Det är inom samma landsting
 
Vi funderar på att flytta till grannkommunen. Sambon vill dock inte bryta de vårdkontakter han har, han har en fantastisk läkare som är värd guld. Får man fortsätta på samma vårdcentral även om man är skriven i en annan kommun? Det är inom samma landsting
Ja, varför inte? Jag listade mig på orten där jag jobbar (i Kronoberg) innan jag flyttade (från Skåne). Tandläkaren (folktandvården) har jag fortfarande kvar i Skåne. Det har aldrig varit några problem.
 
Vi funderar på att flytta till grannkommunen. Sambon vill dock inte bryta de vårdkontakter han har, han har en fantastisk läkare som är värd guld. Får man fortsätta på samma vårdcentral även om man är skriven i en annan kommun? Det är inom samma landsting

Jajamen, fritt vårdval.
 
perfekt tack! Jag var osäker på om det fria vårdvalet var inom kommunen eller inte :)
 
Ja, varför inte? Jag listade mig på orten där jag jobbar (i Kronoberg) innan jag flyttade (från Skåne). Tandläkaren (folktandvården) har jag fortfarande kvar i Skåne. Det har aldrig varit några problem.
När jag flyttade till Sörmland från Skåne valde jag att ha kvar min tandläkare i Skåne! :D Han byter jag aldrig bort så han får baskemig aldrig gå i pension! När jag flyttade till Skåne igen valde jag att ha kvar min neurolog i Sörmland istället för att byta till någon i Skåne, för jag tycker att hon är bäst helt enkelt. Vårdcentralen bytte jag dock tyvärr så den har jag på orten jag bor, men frågan är hur gör ni som byter till orten ni jobbar, när ni blir sjuka då är ni ju inte på jobbet, orkar man sätta sig i bilen och köra/ sätta sig på buss och eller tåg för att ta sig dit? Jag vill byta, har 10 minuters promenad dit, men måste ta tåg och sedan promenera 30 minuter för att komma till nästa. Orkar man det som sjuk? Det är därför jag velar! Jag måste åka tåg och promenera en massa för att ens komma dit ju.
Jag hade kunnat tänka mig ha vårdcentralen jag hade i Sörmland om jag sluppit åka dit när jag var sjuk! :D
 
Vi funderar på att flytta till grannkommunen. Sambon vill dock inte bryta de vårdkontakter han har, han har en fantastisk läkare som är värd guld. Får man fortsätta på samma vårdcentral även om man är skriven i en annan kommun? Det är inom samma landsting

Ja det får du. Jag tillhör en vårdcentral i annan kommun trots att jag bott i två andra under tiden.
 

Liknande trådar

Samhälle Först så vill jag säga att vi trots allt har det ganska bra i Sverige som har relativt låga avgifter för sjukvården jämfört med många...
2
Svar
31
· Visningar
1 328
Kropp & Själ Pratar just nu med ledsen och besviken bonusdotter som återigen blivit nekad hjälp av sjukvården. Hon är 17 år och har mest troligt...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
7 819
Senast: soom
·
Kropp & Själ Jag är 22 år gammal och har varit sjukskriven i 4 år. Kraschade med ork, har fortfarande inte fått någon tydlig diagnos men läkarna...
2
Svar
36
· Visningar
4 033
Senast: MiaMia
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 352
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp