Sk Flexikoppel

Thera

Trådstartare
Såna där koppel man har till hundar som rullas in automatiskt, hoppas ni fattar!
För några år sedan vet jag att bland annat Börjes hade såna fast till häst.

Nu skulle jag gärna vilja ha ett sådant, är ofta ute och går i skogen, plockar svamp mm. med hästen, som älskar att gå och beta saftigt skogsgräs. Dessutom måste det ju vara perfekt när lilleman ska börja följa med som handhäst, ingen lina som riskerar att hänga och slänga.

Någon som vet om de går att få tag i någonstans, eller eventuellt hur mycket hundvarianterna står pall för?

Sv: Sk Flexikoppel

Ok, det var ju synd. Fast de var väl tänkta för longering och jag vet att jag tänkte att det var en riktigt dum idé.

Men till skogspromenader vore det inte helt fel, att ha bägge händerna fria och slippa tänka på linan. Kanske ska införskaffa hundvarianten, har en lugn häst och vi håller oss långt borta från trafiken. Linan är mer där för syns skull när man går med henne...

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 662
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Nu är jag arg och förbannad över slarvputtar och sådana som inte har en aning om saker. Jag säger inte att jag är perfekt men vissa... 8 9 10
Svar
194
· Visningar
22 103
Senast: Migo
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar... 2
Svar
32
· Visningar
13 289
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Jag har hand om en väninnas hund medan hon själv är utomlands. Hunden i fråga är en chihuahua, 5 år gammal. Har själv en ettårig... 2
Svar
23
· Visningar
4 182
Senast: Nirvana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka