I
Irona
Jo, för den kompisen som jag avskyr som mest just nu för tillfället ska kanske börja rida min sköthäst två gånger i veckan! :S Ägaren tyckte det, för att jag inte hinner med så bra. Har sagt till att det inte är någon bra idé, men hon hade redan frågat, och kunde inte ta tillbaka frågan.
Saken är den att hon är slarvig av mig, och att jag inte litar på henne(min o-kompis) . Hästen är inprincip min, köptes för att jag kunde få rida med ägaren så hon fick umgänge. Men jag fiuck köpa sadel (fick i julklapp av mamma och pappa, en stübbensadel, begagnad, men enligt mig för JÄVLA mkt pengar). Köpte ett nytt träns till henne i helgen för ega pengar, och har en massa andra saker jag skapat ihop till. Ska jag låta henne använda dem? Eller ska hon rida med en av de sadlarna som jag använde innan (en av ägarens sadlar som hon har till sina andra hästar)?
Jag är ganska så pedant, och smörjer träns och sadel nästan varje gång efter ridtur.
Visst, jag vill inte alls att hon ska rida, men om, hur mycket kan jag begära av att hon ska göra?
Har lipat halva dagen, fick uppgiften om att se ut två dagar i veckan som hon kunde ta. Men nu kan jag alla dagar ju! det är ju inga läxor på g eller någonting!
(Vi var som bästa kompisar, men så sket hon i mig och 'snodde' min andra kompis så jag inte hade någon tjejkompis att vara med. Jag blev jätteledsen, och det blev ju inte bättre av att hon strulade med mitt ex....)