Bukefalos 28 år!

Ska införskaffa en ny dressyrsadel

Jag har en Stübben Tristan och den tycker jag jätte mycket om. :)
Skandica DL är också en Stübben som är jätte bra.
 
Jag skulle gärna själv ha en Bates Isabell/Wintec Isabell, jag upplever att man sitter väldigt bra i dem (och jag vet flera som håller med mig).
Snygga är de också ;)
 
aha okej :smirk: vore skoj att få hit lite bilder också om ni vill och orkar
 
Har en Bates Caprilli med cair :love:.
Bra att man kan ändra bomvidd själv :love:.
Jätte skön att ridai och man sitter rätt i den :love:.
 
gillar inet riktigt materialet som wintec sadlarna är tillverkade i ...hur är det att rida i ?
 
stuben sadlarna är välldigt prisvärda och har alltid jätte fin kvalite tycker jag trots att dom inte kostar skjortan ! . Det är bra känns som om man alltid kan lita på stubben :smirk:
 
När jag blir rik (vilket jag aldrig kommer att bli...) ska jag köpa en Albion!!! Har bara provsuttit den, men oj oj säger jag! Köp INTE en Stübben Tristan! Har en av äldre modell och man får ont både i sittbenen och på knäna. Den är jättehård!
 
i vilken prisklass har du tänkt att lägga dig?
Om du tycker om tyska sadlar så kostar ju kiefer ungefär lika mycket som en stübben, men där kan du ställa om bommen.
 
Kieffer Lusitano för den har lagom stora o sköna stöd och så har den djupt säte. Passar även hästar med hög manke eftersom det e cutback.
 
Jag är hemskt nöjd med min Jensen Exmoor som är samma sadel som Börjes Verona, mjuk och smidig och ska ha ställbar bom, iaf från Jensen... (Man får skicka den till dem.) Prisklass mellan.

Jag gillar den och ponnyn har inga klagomål, den är som sagt väldigt mjuk så den formar sig väl efter hästen.
 
Beror lite på prisklass.. ÄLSKAR min Stübben Tristan (egentligen inte min egen :cry: men jag får rida i den :love:)! Den kostar ju dock lite.
Annars gillar jag Griffin. Billigare, men fortfarande kvalité och ligger ofta bra på hästarna då den formas.
 
20 000 max ungefär, har kollat en del på Edingburgh dom verkar sköna och fina
 
Det är ju en visst "skillnad" mellan engelska och tyska sadlar. Gillar man höga stöd och hårda djupa sitsar kanske en tysk sadel vore nått? ;) :crazy: Hade en stübben förut som var stenhård så jag fick ont i ryggen, bytte till en engelsk sadel då. Jag kan rekommendera jaguar, de är underbara! Skulle inte byta min mot alla sadlar i världen. Nyrpis runt 22, begagnad runt 17'. Gå till stenbergs läder eller hästbiten, de har många olika sadlar och duktig personal som kan hjälpa dig o passa på att provsitt många olika märken. Hästbiten säljer iaf edingburgh
 
mmm ska till hästbiten imorgon faktiskt ! Dom är bra och har en del begagnat också vad jag minns - så bra att dom har Edingburgh- då kanske jag kan få provsitta i en sån då :)
 
Om du gillar engelska sadlar och ska till hästbiten, så passa på och provsitt en Harry Dabbs om de har någon hemma.
Underbar sadel till överkomligt pris (ca 14-15000) :love:
 

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni för storlek på eran mattespadd jämfört med storlek på sadeln? Går i tankarna att införskaffa en mattespadd till...
Svar
7
· Visningar
344
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Hej. Ny behöver jag er hjälp. Har precis hämtat hem min nya häst. Vid provridningen hade han en äldre Stubben dressyrsadel märkt 32 i...
Svar
4
· Visningar
387
Senast: sweep
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
394
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hej! Min lillasyster ska rida för första gången på ett par år om några veckor. För tillfället så är detta en engångsföretelse och därför...
Svar
10
· Visningar
593
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp