Ska köpa domän

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Alpin87
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 287
A

Alpin87

Kommer till en sida där man ska välja antingen:

Linux med PHP och CGI/Perl
för dig som vill använda Joomla eller bloggverktyget WordpressWindows med

eller

ASP och ASP.NET
INTE för dig som vill använda Joomla eller Wordpress

Kan inte mycket om det här så vore tacksam för hjälp med vad det innebär :)

Sv: Ska köpa domän

php och asp är skriptspråk precis som html du ska välja det du tänker använda dig av

http://sv.wikipedia.org/wiki/Skriptspråk

Men eftersom du frågar antar jag att det inte spelar någon roll för dig vad du väljer, jag rekommenderar php eftersom det finns massor av gratis script att använda sig av tex forum gästböcker osv

Hmm, antar att du ska köpa webbhotellsutrymme, inte enbart domän? Domän är adressen som du pekar till en plats där din hemsida ligger, webbhotell är platsen där du laddar upp hemsidor(eller ptja, vad som helst egentligen). Men av din topic att döma antar jag att du köper båda samtidigt :)

Jag tycker, liksom Attjoo, att du ska välja PHP om du är nybörjare. PHP-dokumentationen på http://php.net/ är ruskigt bra om du skulle vilja bygga dynamiska saker i framtiden :)

Jag tror det var dig jag hjälpte göra en hemsida åt för länge, länge sen :)

Jag valde php :) Har byggt en hel del nu, satt x antal timmar igår och lyckades knapa ihop en hemsida. Riktigt stolt är jag över mig själv haha. Använde mig av dreamweaver så jag har inte kodat allt men i alla fall. Jag köpte båda samtidigt :)

Jasså :D

Så bra :)

PMa om du behöver någon specifik hjälp med hemsidan (länkning är ju förbjudet i forumet) :)

Jag tror det var dig jag hjälpte göra en hemsida åt för länge, länge sen :)

Om inte annat, så hjälpte du mig med min sida, när jag började fixa själv och jag är evigt tacksam för alla tålmodiga svar jag fick från dig på alla mina funderingar och (förmodligen) rätt korkade frågor :love: :bow:

Det var så lite så :)
Men jag väntar fortfarande på Border Collien som du skulle skicka med posten :D

:rofl:

Han är liiite väl stor för att skickas, men några bilder kan jag ju bjuda på ;)

Under arbete

Scott_17_1.jpg

Scott_1_1.jpg

Scott_6_1.jpg

På fritiden

DSC_0579.jpg

DSC_0467.jpg

DSC_0683.jpg

Mej hjälpte du med....:laugh: Och jag blev fast känns det som. Så vansinnigt roligt och hela tiden lär man sig nytt... Jag är också dej evigt tacksam för alla dumma frågor...

Tack tack :o :)
Jag blev fast kring -99, men nuförtiden är det mer programmering och mindre webbdesign som gäller, vilket är lite synd så jag hjälper gärna till med (x)html och css när jag kan :)

Senast ändrad:

Jag har köpt en domän (är nu kopplad till en dinstudio-sida) som ska byggas upp manuellt. Har Dreamwaever på datorn, vad behöver jag nu? Ett webhotell?

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 548
Senast: Takire
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 548
Senast: qitis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 206
Tjatter Kära Buke! Finns det någon vänlig själ här som eventuellt kan hjälpa mig med en uppgift i skolan. Kursen är webbutveckling 1, så...
Svar
4
· Visningar
636

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka