Ska köpa fleece tyg....Hjälp!

vad kan man göra av fleece...hade tänkt göra ett täcke, finns det ngt annat som man kan göra?
Vad för ngt behöver man mer än just fleece tyget...och vet ni ngn sida på internet där man kan beställa materialet?
Släng gärna in bilder och kanske skisser på det ni gjort i fleece, eller kanske tipsa mig om en sida där det finns skisser på hur man gör.
Tack på förhand Jannike

Sv: Ska köpa fleece tyg....Hjälp!

du kan väl göra ett schabrak? och nosludd haha...
hmm.. kanske också ska sy ett schabrak eller ett täcke?
Lollo

sadelöverdrag
tränsskydd (som en bred tunnel med dragsko upptill)

pannband till dig själv att ha vid ridning (dvs ett som sitter under hjälmkanten, ha ett resårband för biten vid pannan och låt sedan fleecet täcka öronen och nacken.. *myyys*
halsdukskrage till dig själv är inte illa det heller.. sy en tratt som du kan dra på över huvudet som täcker nyckelbenen och vik ner trattpipen(som då är uppåt) som en polokrage.. mysigt värre..

täcke,ländtäcke,lindor,sadelgjordstunel

mössa,panband,väst ..till dig alltså ;)

Undrar om det är billigare eller dyrare att sy själv. Skulle gärna vilja också, men jag kommer aldrig iväg till en tygaffär! Tänk va kul att ha ett alldeles eget täcke som ingen annan har! :love:

åhh, det svart/vitrutiga var juh SKITSNYGGT.. det ska jag köpa :love:

enklast är att mäta av et man redan har,får då vet man ju exakt vad man ska lägga till lr ta bort,får de perfekt med andra ord

jo, det finns bilder på kollaget på min lunar -> beastiebabe <- om du har lunar :) annars finns dom i en annan tråd om fleecetyg/täcken som jag medverkat i..

just det där tävket har jag inte gjort, men efteros att ett fleecetäcke inte använd till något slitbruk skulle jag bara använt dubbla kardborreband(alternativt nylonband med plastspänne) i fram, svansband i bak och ha lös täckgjord på..

Jag brukar handla tyget på

http://www.furulundsmodetyger.se/index.jsp

men band och sådant brukar jag slakta gamla täcken för att återanvända... Det fanns, förr, nä rjag fortfarande tyckte att Ridsport var bra nog att prenumerera på, någon som annonserade att h*n sålde band, spännen och tyger till täcken. Kanske annonserar h*n fortfarande?

Bild... :o En gammal uppfinning som hade ett regntätt, löstagbart (fastsatt med tryckknappar) yttertyg men dubbel fleece närmast hästkroppen. Ridtäcket, alltså.
010snowcanter.jpg

Fler saker man kan göra är paddar för ridning (tre lager fleece, quiltas ihop med vanlig raksöm, kanterna sicksackas ihop). Eller paddar till stallbandage, om man fyller dem med t.ex. thinsulate och/eller vadd.

Senast ändrad av en moderator:

Du kan kolla på Jysk, där har de fleecefiltar för 19.90, mysiga färger och rätt stora, håller på med ett fleeceridtäcke, bild kommer

jag har köpt på jysk och tyvärr är kvaliten på fleecet likvärdigt med priset.. det är hälften så tunnt som vanlig fleece, dock har de tjockare men då kostar det lite mer (49-79)

Ett tips om man syr fleecetäcke är att ha hel front. Då slipper man införskaffa spännen. Har haft sånt täcke på två hästar (hbl o shettis). Till shettisen köpte jag en fleccefilt på Rusta för 20:- blev suveränt bra.

Du borde använda sånna spännen som man knäpper hjälmar med, sånna svarta i plast. fattar du vad jag menar?
jaja vill också sy ett fleecetäcke. tänkte sy ett med nalle puh mönster. tygaffären där jag bor har ett jättefint tjockt fleecetäcke mde mönster på nalle puh som sover med nattmössa mot en kudde. :p

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 903
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 605
Senast: Görel
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 444
Kropp & Själ Hade inte Filofaxs hemsida varit så galet dålig och långsam kanske jag fått lite mer klarhet i vad jag söker och om de matchar mina... 2
Svar
39
· Visningar
3 490

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka