ska man eller ska man inte???

Status
Stängd för vidare inlägg.

ameo

Trådstartare
Moderator
När barnet har feber, bör man då ge febernedsättande eller bör man i möjligaste mån undvika det?
Selma hade 39,8° häromkvällen (vi är förkylda... :smirk: ) och jag visste inte hur jag skulle göra. Hon var trött, men inte jättehängig. Till sist valde jag att ge henne en dos Reliv i kvällsvällingen, tänkte att hon förhoppningsvis sover bättre då. Men jag vet int eom jag gjorde rätt?
 
Sv: ska man eller ska man inte???

Jag väljer att ge... Min son var jättesjuk förra helgen vägrade äta alvedon och det slutade med jättehög feber och feberkramper... Riktigt obehagligt. Blev färd till sjukhuset och nu efter en vecka är han fortfarande inte helt ok efter det... stackaren
 
Sv: ska man eller ska man inte???

Ge Alvedon (eller Panodil). Jag tycker inte det finns anledning att låta ett litet barn ha hög feber, eller ha ont efter en vaccination, utan att ge Alvedon.
Däremot ska man INTE ge Magnecyl, Albyl, Bamyl el liknande.
 
Sv: ska man eller ska man inte???

Jag ger bara om barnet är påverkat av febern. Lucas kan ju springa omkring som en tok trots närmare 40 grader... Jag använder Alvedon suppar, funkar jättebra. Oftast bara till natten dock.
 
Sv: ska man eller ska man inte???

Ge Alvedon (eller Panodil).
Reliv (som jag gav) är samma sak som dessa, bara billigare...

Selma tycker inte alls om suppar, men en dos i vällingen går utmärkt...
 
Sv: ska man eller ska man inte???

Jag har hört att upp till 39 grader är det inte nödvändigt med febernedsättande medicin om inte barnet är påverkat (vill inte äta, dricka eller har ont)
Febern är ju till för att bryta ner en infektion i kroppen, så feber är ju på ett sätt nåt som är nödvändigt.

Min dotter har alltid varit liten i maten, och när hon är sjuk så både mat- och vätskevägrar hon, så jag är själv inte särskilt tolerant när det gäller feber... :angel:
 
Sv: ska man eller ska man inte???

Jag ger om febern börjar krypa över 39 och barnet är allmänpåverkat.
 
Sv: ska man eller ska man inte???

Jag ger barnen febernedsättande om de är påverkade av den, då sover de ju bätte och blir snabbare friska :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 298
Senast: Cocos
·
Övr. Barn Hej kloka medsystrar. Jag känner mig helt slut som förälder, maka och människa. Just nu går den mesta av min energi åt till att gå upp...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
16 959
Senast: Sar
·
Övr. Barn vet inte ens riktigt vad jag vill med detta eller vad jag egentligen vill skriva, me. Behöver nog bara skriva av mig... Jag har mått...
2 3
Svar
49
· Visningar
9 171
Senast: Treo
·
Kropp & Själ I början på förra året började jag må dåligt och sökte mig till vc. Jag fick en samtalskontakt som jag träffade en tid. I höstas tyckte...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 831
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp