Mirre
Trådstartare
Hur mycket ska man eg vara på barnen för att de inte ska ge upp en sport? Dottern började på fotboll förra terminen och var pepp först och tyckte att det var roligt, kände sig sedan lite utanför när hon aldrig fick kläder (vi tjatade hela terminen) och nu när hon har kläder så är det tråkigt och hon vill inte gå. Känner ju att hon ändå behöver något där hon får röra på sig. Hon blir lätt bara sittandes inne framför skärm om man inte är på om att gå ut och leka och röra sig. Anlag finns från både mig och pappan att lätt bli överviktig och pappan framförallt har kämpat med övervikt och jojobantat hela livet. Vi vill inte att hon hamnar där men hon har redan nu tendens till det. Inte jojobantning men övervikt. Det är inget vi säger något om såklart men vi försöker peppa och promota att det är viktigt att röra på sig regelbundet.
Men ska man försöka peppa till att ge fotbollen en chans till eller ge upp den? Hon har innebandy och Bamsegympa (sista året nu med det) men det har inte börjat än. Jag vill ju att hon ska tycka att det är roligt samtidigt som jag vill lära henne att inte bara ge upp vid minsta motgång.
Men ska man försöka peppa till att ge fotbollen en chans till eller ge upp den? Hon har innebandy och Bamsegympa (sista året nu med det) men det har inte börjat än. Jag vill ju att hon ska tycka att det är roligt samtidigt som jag vill lära henne att inte bara ge upp vid minsta motgång.