Skadade polishästen väntar på operation

Vid olyckan med en bil och två polishästar i Stockholm under gårdagen skadades den ena hästen svårt, och veterinären väntar nu på att hästen ska bli tillräckligt stark för att kunna opereras.
- Läget är kritiskt men stabilt, berättar gruppchefen på Polisrytteriet.
 
Det jag funderar på är om hästen klarar sig, kommer den någonsin kunna komma tillbaka eller har den fått sånt trauma att det ej går? Vad kommer hända med hästen då? Säljer? Använder som lärohäst dock ej i skarpt läge? Många funderingar. 🤔
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 501
Hundhälsa Med min förra hund var jag ofta hos veterinären pga oturshund, så jag har liksom koll på hur det brukar gå till. Mina nuvarande hundar...
Svar
19
· Visningar
2 071
Senast: McFlurry
·
  • Artikel
Dagbok Livet som 50+kvinna Jag ramlade av hästen i våras. Hade precis köpt ny säkerhetsväst. Gjorde förbannat ont och jag fick åka in till...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 212
  • Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att utbilda mig vidare. De utbildningarna jag har sedan innan är inget att ha om jag vill kunna tjäna mer än...
Svar
5
· Visningar
971
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp