Sv: Skadar det?
Förstår (du som startade tråden) precis hur du tänker... Skulle själv inte gärna låna ut dyra, nya grejjer... Jamenar, har man en häst så kostar de jävligt mkt, om vi säger att den nya sadeln råkar gå sönder (vilket inte är så troligt) pga medryttaren så kostar de juh ännu mer.... Men jag tkr samtidigt att man ska ta hästen före annat... Men min gamla medryttarhäst reds med en sadel som kanske inte passade till 100% och jag läste tidigare att de va nån som sa att den trodde att ingen sadel gjorde det... De tror inte jag heller..
Jag tkr du gör heelt rätt med att vara rädd om din grejjer Nikki o fabian!
Men om hopp och allroundsadlarna glider fram, pröva med svanskappa

Har min medryttarhäst... Hehe, hennes sadel r egentligen förstor, men de finns inte så många sadlar som passar henne, och ägaren är travkusk, och kör bara den hästen... Men jag skulle fan mej acceptera om ägaren(minkompis) skulle säga att hästen plågades av sadeln och ville att jag skulle rida barbacka.... Jag skulle inteäns bli sur, de är hon som bestämmer och finner sej inte medryttaren i de så får den väl sluta?!
Men änengång, hur många som helst kan va emot mej men jag tkr nikki o fabian har rätt.... Man ska akta sina grejjer, hade gjort så själv... Men jag har ävern ridit i paddar med stigbyglar, är skönt o sitter ju asbra på hästarna

Hahaha!!
Kram!!