Skadat operativsystem

Kamomilla

Trådstartare
Och då säger datorn att jag ska stoppa i installationsskivan för att reparera det som inte behagar fungera.

Men nu så har jag ingen skiva utan Windows XP var redan instllerat när jag köpte datorn.

Hur kommer jag vidare?

Kan jag bränna ner från en annan dator eller behöver jag köpa en skiva?

Frustrerad utan dator och sitter på lånad.

(gern: F12 fungerade inte)
 
Sv: Skadat operativsystem

Du ska inte behöva köpa en ny Windows-skiva. Med all säkerhet så ligger installationsfilerna redan på datorn. Frågan är bara hur du får fram dem. Ofta brukar man kunna bränna dem till CD eller DVD. Om du kommer så långt att du får igång datorn så finns det säkert med något sådant alternativ i start-menyn. Men man kan få leta lite.

Även om man inte får igång windows så brukar det gå att få fram en installationsmeny genom att trycka på någon knapp under uppstarten. Vilken minns jag dock inte. Det kanske beror på vem som tillverkat datorn. Har du tittat i instruktionsboken?

Har du viktiga filer på datorn som du vill ha kvar? I så fall kan det bli lite krångligare eftersom du kanske måste spara undan dem först.
 
Sv: Skadat operativsystem

Man kan ju göra som jag gjorde: Ringa datortillverkaren och därigenom få skivan ;)
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 883
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 289
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 070
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 260
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp