Bukefalos 28 år!

Skador pa framsporrar

M

mardley

Gor en liten undersokning har: Hur manga har haft problem/skador pa sina hundars framsporrar? Ras? Har nagon varit tvungen att operera bort sporrarna pga. skador? Om ni fick valja, skulle ni vilja behalla framsporrarna eller helst se att de inte fanns?
 
Sv: Skador pa framsporrar

Av alla hundar jag/vi haft genom åren (Grand Danois, Schäfer, Malinois, Briard, Fransk Bulldogg, Am. Cocker, Ceskyterrier, Fila Brasileiro & Amstaff) så har ingen skadat framsporrarna någonsin.
Tycker således att det är onödigt att ta bort dom, per automatik!
 
Sv: Skador pa framsporrar

Nikita har skadat klon vid framsporren. Fick åka till veterinären som drog loss den, kom tyvärr ut en ny efter ett tag. Jag skulle gärna ha hundar utandessa klor, tycker bara de är bökiga att klippa.
 
Sv: Skador pa framsporrar

Min nuvarande hund skadade sporren. Den var av ganska högt upp men ändå på utsidan. Jag tejpade det och till slut föll den av och en ny håller på och växer ut. Det är inget större problem men visst vore det enklare utan sporre på hunden. För länge sedan hade jag en med dubbelsporrar (rastypiskt) men hon fick aldrig någon skada.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 717
Senast: Krumben
·
Juridik & Ekonomi Min hyresvärd (Poseidon) har renoverat alla förråd i källaren. Flyttfirman som de anlitade för att packa och magasinera allt har orsakat...
Svar
19
· Visningar
1 676
Senast: lindaf
·
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 077
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 324
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp