S

skimmer

Ska man tvätta dem med vanligt schampo eller skimmelschampo?
 
Men om hästen är ungefär hälften svart och hälften vit då? Hittade detta schampot på Equinet och på flaskan står det "Color Intesefying Schampoo", och det betyder väl att den vita färgen förstärks? Hur påverkar det de svarta delarna på hästen då?
 
Jo det läste jag om på STS forum, det ska väl vara bra mot "mjället" som hästarna har i manen också?
 
Det är absolut det bästa skimmelschampot som finns..
:love: Dom blir silvriga och jättejätte rena.
 
ta torrschampo annars...annars kan du ju ta skimmelschampo på de vita partierna och vanligt hästschampo på d mörka partierna :angel: :smirk:
 
Svartskäckar (inte mörkbrunskäckar) och svartskimmelskäckar kan man tvätta med skimmelschampoo med blått färgämne i. På övriga hästar blir resultatet inte bra om man använder schampoo med blått färgämne. Helt ofärgade skimmelschampoon går dock att använda.
 
Det vita partierna ska du absolut använda skimmel schampoo på, de mörja ska det vara vanligt schmpoo på, akta dig för att göra fel då blir det vita gult.. :p
 
på min skäck ere mkt vitt, men ja tvättar henne med vanlgit schampoo. men hon e ganska renlig av sig =)
 
Jag använder både vanligt shampo, skimmelshampo och head&shoulders. Det går åt mycket shampo för att den lilla lortgrisen ska bli ren. ;)
 
Det händer nog inget speciellt. Men det finns ett likadant schampo fast för svarta hästar. :idea: Så du får använda det ena på vita fältena och det andra på dom svarta. :D
 
Visst måste man inte använda skimmelshampo bara för man har en skimmel? ;)
Använd vanligt shampo, o ta nåt mer "verkande" shampo där hästen är smutsig, om fläckarna inte går bort med vanligt shampo. ANnars funkar potatismjöl (på torr häst). Använd bara inte för ofta/mkt, det är uttorkande i längden.
 
min kompis har iof en skimmel men hon tvättar med grönsåpa..funkar skitbra, bara viktigt att skölja rent RIKTIGT noga..
 
Jag har använt det schampot på mitt "dam".Och tycker att det är super!
Lite chockad blev jag då hästen var "blå-lila" vit schamponeringen,men hon blev så vit och fiiiiiiin sen..
 

Liknande trådar

Övr. Hund Undrar hur ni gör efter stallet med era hundar. Leriga från topp till tå oftast, speciellt okt-april Tvättar ni dom med schampo varje...
Svar
19
· Visningar
1 035
Senast: Ketrawzc
·
  • Artikel
Hästnyheter Som skäck har Unique Ice T dragit till sig blickar under tidigare bruksprov. I år är det dags igen för hingsten – och enligt ägaren och...
Svar
0
· Visningar
588
Senast: Gunnar
·
Gnägg Det var i en annan tråd jag fick lära mig att det vita på en skäck är brist på pigment och inte någon skimmelgen(?). Spännande! Sedan...
Svar
18
· Visningar
1 641
Senast: Time Lord
·
Relationer Dotterns sambo tycker att det är totalt värdelöst att få schampo och andra hygienprodukter. "Det kan väl ingen bli glad över"? Jag blir...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 585
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp