Skänka större summa till djur organisation?

Status
Stängd för vidare inlägg.

hollypolly

Trådstartare
Det är så att jag kommer jobba in en större summa genom ett av mina intressen och eftersom jag är sjukpensionär kan jag inte ta emot pengarna utan ett väldigt krångel med papper hit och dit och avdrag på ditten och datten dvs pengarna kommer kunna tas emot men dras av på den vanliga inkomsten :)
Jag kommer göra jobbet mest för att jag vill och är intresserad av det och tänker att jag vill skänka summan oavkortat till en djur organisation.

Vad har ni för tips? Vilka är seriösa och kan göra mest skillnad för minst pengar?
Tänker på alltifrån elefanter i Thailand till att kastrera gathundar alla förslag är välkomna :)
 
Det är så att jag kommer jobba in en större summa genom ett av mina intressen och eftersom jag är sjukpensionär kan jag inte ta emot pengarna utan ett väldigt krångel med papper hit och dit och avdrag på ditten och datten dvs pengarna kommer kunna tas emot men dras av på den vanliga inkomsten :)
Jag kommer göra jobbet mest för att jag vill och är intresserad av det och tänker att jag vill skänka summan oavkortat till en djur organisation.

Vad har ni för tips? Vilka är seriösa och kan göra mest skillnad för minst pengar?
Tänker på alltifrån elefanter i Thailand till att kastrera gathundar alla förslag är välkomna :)
Något djurhem typ hundstallet eller katthem i en närliggande kommun?
 
Soi Dog Foundation är väldigt bra. Liksom Animals Asia, som räddar björnar ur den hemska industrin med björngalla..... Det finns också väldigt bra organisationer med inriktning häst. Både de som räddar utslitna arbetshästar (ofta från Amish) från att skippas till Mexiko och få halsarna avskurna (...) till de som arbetar för att stoppa indrivandet av vildhästar (Mustanger) i USA - de jagas med helikopter och det är en fruktansvärd hantering. Kan återkomma med några namn, minns inte alla just nu. Men var försiktig och se till att det är verkliga organisationer som gör gott, och inte scam!
 
Det är så att jag kommer jobba in en större summa genom ett av mina intressen och eftersom jag är sjukpensionär kan jag inte ta emot pengarna utan ett väldigt krångel med papper hit och dit och avdrag på ditten och datten dvs pengarna kommer kunna tas emot men dras av på den vanliga inkomsten :)
Jag kommer göra jobbet mest för att jag vill och är intresserad av det och tänker att jag vill skänka summan oavkortat till en djur organisation.

Vad har ni för tips? Vilka är seriösa och kan göra mest skillnad för minst pengar?
Tänker på alltifrån elefanter i Thailand till att kastrera gathundar alla förslag är välkomna :)
Territorio de zaguates i Costa Rica
 
Jag hade valt ett katthem som inte jobbar enligt no kill-principen. Typ alla katthem drivs av fantastiska eldsjälar som gör helt enorma insatser för katter som far illa i vårt land. Tyvärr blir det allt fler som ska rädda allt utan några etiska funderingar så jag hade först försäkrat mig om att de faktiskt avlivar jätteskygga och allvarligt skadade katter som inte har en god chans till ett bra liv.
 
Nåt WWF projekt kanske? Finns både såna i Sverige och utomlands.

Annars katthem hundstall och liknande men jag hade valt noggrant så att det jag stöttar har samma syn om jag på den etiska biten. Hundorganisationer hade jag varit extra försiktig med mtp införsel (laglig och olaglig) av rescues/valpfabrikshundar. Man vill ju inte råka stötta nåt sånt!

Det finns väl även Svenska hästars värn?
 
Om pengar ska räcka långt hade jag valt en mindre svensk förening för katt eller smådjur. Katthem kämpar ofta hårt i motvind då de plötsligt kan sitta med stort antal katter.
Se bara på tråden i "katt" där de behöver hitta fosterhem till förtio katter, som alla förmodligen måste veterinärundersökas, kastreras och chippas - föreningen står för alla kostnader. :heart Liknande hände för inte så länge sedan min hemförening också.
 
Soi Dog Foundation är väldigt bra. Liksom Animals Asia, som räddar björnar ur den hemska industrin med björngalla..... Det finns också väldigt bra organisationer med inriktning häst. Både de som räddar utslitna arbetshästar (ofta från Amish) från att skippas till Mexiko och få halsarna avskurna (...) till de som arbetar för att stoppa indrivandet av vildhästar (Mustanger) i USA - de jagas med helikopter och det är en fruktansvärd hantering. Kan återkomma med några namn, minns inte alla just nu. Men var försiktig och se till att det är verkliga organisationer som gör gott, och inte scam!
Ja det är just det jag vill vara säker på, att pengarna verkligen helt säkert går till djuren!
 
Nåt WWF projekt kanske? Finns både såna i Sverige och utomlands.

Annars katthem hundstall och liknande men jag hade valt noggrant så att det jag stöttar har samma syn om jag på den etiska biten. Hundorganisationer hade jag varit extra försiktig med mtp införsel (laglig och olaglig) av rescues/valpfabrikshundar. Man vill ju inte råka stötta nåt sånt!

Det finns väl även Svenska hästars värn?
Jag vill absolut inte bidra till import av gatuhundar isåfall ska det vara till kastrering eller avlivning av skadade hundar på plats.

Wwf har jag funderat på :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp