Skänka större summa till djur organisation?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vill du vara säker på att det går helt till djuren så är som sagt ditt lokala katthem ett kanonställe att skänka till. Mitt lokala är helt fantastiska, men de behöver alltid pengar. Att köpa en katt därifrån kostar under 1000 kr och då är den kastrerad, vaccinerad, chippad och friskförklarad av veterinär (dvs. behandlad om det behövdes när den kom in). De går med andra ord back stora summor för varje katt. Katterna blir aldrig där speciellt länge, de lyckas omplacera i stadig takt, men de har det bra under tiden de är där. Väldigt bra ställe!
 
Brooke, en UK baserad "entity" som startade nagon gang pa -30 talet efter WWI. De utbildar djuragare runt varlden i hur man tar hand om djuren, darmed far djuragarna friskare djur som kan jobba langre sa de kan forsorja sin familj och djuren mar battre och har ett gott liv.

Jag har sag hur de jobbade i Cairo, Egypt, men hastar, asnor, och kameler under 80-90 talet. De gjorde en varld av skillnad, bade for djuren och manniskorna. Nar djuren madde battre och la pa sig vikt gjorde aven manniskorna det. En fantastisk organisation.
Brooke Organization
 
Brooke, en UK baserad "entity" som startade nagon gang pa -30 talet efter WWI. De utbildar djuragare runt varlden i hur man tar hand om djuren, darmed far djuragarna friskare djur som kan jobba langre sa de kan forsorja sin familj och djuren mar battre och har ett gott liv.

Jag har sag hur de jobbade i Cairo, Egypt, men hastar, asnor, och kameler under 80-90 talet. De gjorde en varld av skillnad, bade for djuren och manniskorna. Nar djuren madde battre och la pa sig vikt gjorde aven manniskorna det. En fantastisk organisation.
Brooke Organization
Det låter ju helt fantastiskt, någon som gör skillnad i långa loppet.
Men antar att det inte finns någon info på svenska?
 
Det låter ju helt fantastiskt, någon som gör skillnad i långa loppet.
Men antar att det inte finns någon info på svenska?

Jag har inte sett nagot pa Svenska, men har heller inte sokt efter det sa jag ar inte helt saker, men gissar att det inte finns. copy och paste till google translate sa kanske du kan lasa mer om det pa Svenska?

Jag sag hur arbetande hastar's och asnor's hovar sag ut i utkanten Cairo ... flera djur hade svart att ga och var kraftigt undernarda, men da djuret ofta var (ar?) hela inkomst kallan for agar familjen sa fick de jobba anda. Efter att Brooke var dar och larde agarna att verka hovar och om nutrition sa sag de plotsligt sa mycket battre ut, och orkade sa mycket mer. Jag alskar Brooke! Det ar ocksa min favorit organisation att ge bidrag till.
 
Jag skulle skänkt till de som räddar hästar och åsnor i Kairo (Egypten). Kommer inte ihåg vad de heter men hörde ett inslag på SR P1 för något år sedan om deras insats. Tror även det gick ett TV inslag om dem på SVT i samma veva.

Eller till Willie Nelsons gård i USA. Han tar hand om övergivna hästar som sedan hyrs ut eller säljs till häst människor över hela USA.
 
Jag skulle skänkt till de som räddar hästar och åsnor i Kairo (Egypten). Kommer inte ihåg vad de heter men hörde ett inslag på SR P1 för något år sedan om deras insats. Tror även det gick ett TV inslag om dem på SVT i samma veva.

Eller till Willie Nelsons gård i USA. Han tar hand om övergivna hästar som sedan hyrs ut eller säljs till häst människor över hela USA.
Prince Fluffy Kareem? De är brittiska men arbetar i Egypten.
 
Jag skulle skänkt till de som räddar hästar och åsnor i Kairo (Egypten). Kommer inte ihåg vad de heter men hörde ett inslag på SR P1 för något år sedan om deras insats. Tror även det gick ett TV inslag om dem på SVT i samma veva.

Eller till Willie Nelsons gård i USA. Han tar hand om övergivna hästar som sedan hyrs ut eller säljs till häst människor över hela USA.

Det ar Brooke som, atminstone startade, att radda arbetande hastar och asnor i Egypten. Numera finns Brooke runt hela varlden dar det finns manga djur som behover hjalp, Asien (de har mycket i Indien), Sydamerika, och resten av Afrika.
The Brooke Organization
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp