Skänka större summa till djur organisation?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi skänker pengar till Prince fluffy kareem som jobbar med hästarna vid Pyramiderna. Det är ju väldigt lokalt och finns liknande sådana organisationer såklart men jag har volontärat där och det jag tycker är bra med organisationen är att man förutom att hjälpa de hästar som har det svårast också undervisar och hjälper ägarna att bli bättre hästhållare i forma av utbildningar och så. Organisationen startades av en engelsk tjej och vi har sett att pengarna verkligen kommer till hjälp. Finns på facebook och egen hemsida.
 
Ingen har nämnt att man borde ge till en organisation med 90-konto. (Ett par av de redan nämnda organisationerna har 90-konto)

Jag har börjat fundera på vilken kvalitetsstämpel ett 90-konto egentligen är nuförtiden. På deras hemsida är formuleringarna väldigt luddiga.
Ja jag tänker mig åtminstone att det ska vara en större välkänd organisation så man helt säkert vet att pengarna hamnar rätt :)
 
En organisation som hjälper människor och servicehundar på något sätt? Vet att det kostar i runda slänga 50-100 000 att utbilda en servicehund så ett bidrag där vore kanske en idé.

Eller hundstallet, vi har gott om omplaceringshundar i Sverige, tycker inte vi behöver bidra till organisationer som importerar fler rescues, när man kan kontakta hundstallet istället.
Har absolut inte tänkt att bidra till import av gatuhundar det är ungefär bara det jag är säker på :)
 
Vi skänker pengar till Prince fluffy kareem som jobbar med hästarna vid Pyramiderna. Det är ju väldigt lokalt och finns liknande sådana organisationer såklart men jag har volontärat där och det jag tycker är bra med organisationen är att man förutom att hjälpa de hästar som har det svårast också undervisar och hjälper ägarna att bli bättre hästhållare i forma av utbildningar och så. Organisationen startades av en engelsk tjej och vi har sett att pengarna verkligen kommer till hjälp. Finns på facebook och egen hemsida.
Ja det här samt @hastflicka s inlägg om en organisation som gör detsamma tycker jag låter intressant ska kolla mer på det tyvärr är min engelska lite si och så ☺️
 
Om du gör ett jobb, avlönat eller inte måste du ta upp det med försäkringskassan och få ett okej av dem innan du börjar jobba. Risken är annars överhängande att du blir av med ersättningen och du kan också bli återbetalningsskyldig och dömd för bedrägeri.
Betalningen är alltså inte problemet utan att du arbetar trots att du får ersättning för att du inte kan arbeta.
Ja det vet jag och jag har okej från försäkringskassan det är inget heltidsjobb :)
 
Ja det vet jag och jag har okej från försäkringskassan det är inget heltidsjobb :)
Vad bra! Det lät inte så när du skrev att det krävdes pappersarbete om du skulle ta emot pengar för jobbet du gör för har du okej från försäkringskassan bör det också vara okej att ta emot lönen.
Det behöver inte vara heltid såklart och hur mycket man får jobba med oförändrad eller tillfälligt ändrad ersättning från försäkringskassan beror på när man blev beviljad förtidspension.
 
Vad bra! Det lät inte så när du skrev att det krävdes pappersarbete om du skulle ta emot pengar för jobbet du gör för har du okej från försäkringskassan bör det också vara okej att ta emot lönen.
Det behöver inte vara heltid såklart och hur mycket man får jobba med oförändrad eller tillfälligt ändrad ersättning från försäkringskassan beror på när man blev beviljad förtidspension.
Jag har gjort samma jobb innan vilket var okej men det var mycket pappersarbete samt att det blev 1500 avdrag per månad i 12 månader.
Men det var helt okej att jobba.

Det är ideelt men betalt.
 
Senast ändrad:
Vi skänker pengar till Prince fluffy kareem som jobbar med hästarna vid Pyramiderna. Det är ju väldigt lokalt och finns liknande sådana organisationer såklart men jag har volontärat där och det jag tycker är bra med organisationen är att man förutom att hjälpa de hästar som har det svårast också undervisar och hjälper ägarna att bli bättre hästhållare i forma av utbildningar och så. Organisationen startades av en engelsk tjej och vi har sett att pengarna verkligen kommer till hjälp. Finns på facebook och egen hemsida.
Efter det som hände under Corona så skulle jag tveka rejält att skänka dit. Det var extremt fult det som gjordes och det kom fram en del oegentligheter.
Organisationen startades inte av en engelsk tjej. Den startades av norskan Marte men de nuvarande "ägarna" vill nog gärna påskina att de ligger bakom för att dölja hur de behandlade Marte.
 
Efter det som hände under Corona så skulle jag tveka rejält att skänka dit. Det var extremt fult det som gjordes och det kom fram en del oegentligheter.
Organisationen startades inte av en engelsk tjej. Den startades av norskan Marte men de nuvarande "ägarna" vill nog gärna påskina att de ligger bakom för att dölja hur de behandlade Marte.
Jag har haft kontakt med henne också. Var där på resa i annat ärende senast i höstas och även under covid då vi har fastigheter i Kairo. Jag vidhåller min åsikt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp