skärmskydd till mobiltelefonen

ameo

Trådstartare
Moderator
Ska man ha skärmskydd av plast eller härdat glas? Och varför är det ena bättre än det andra?
 
Härdat glas!

För att det "tar smällen" på ett helt annat sätt än plast och dessutom är mycket tunnare än plast.

Tappade mobilen härförleden. Såg ut som hela skärmen gått åt skogen (iPhone). Av med skyddet i härdat glas - skärm oskadd. På med nytt skydd.
 
Ska man ha skärmskydd av plast eller härdat glas? Och varför är det ena bättre än det andra?

"Alla" förespråkar glas, men jag som är THE QUEEN av spräckta skärmar och trasiga displayer säger plastfilm. Gärna lite gummiaktig.

(Spräckte skärmen med glasskydd på senast i juni.)
 
Ska man ha skärmskydd av plast eller härdat glas? Och varför är det ena bättre än det andra?

härdat glas.
Hade plast förr men köpte glas när jag behövde byta då det släppte och känslan att ta på skärmen är helt annorlunda och jag har tappat den massor med gånger(ja jag är en klant) och det syns knappt men med plasten syntes det direkt (iallafall för mig)
 
Jag hade alltid plast förr, bytte när den började lossna i kanterna. De senaste gångerna har jag haft glas men tror jag ska byta tillbaka igen. Det här glaset höll ca en vecka innan det sprack.
 
"Alla" förespråkar glas, men jag som är THE QUEEN av spräckta skärmar och trasiga displayer säger plastfilm. Gärna lite gummiaktig.

(Spräckte skärmen med glasskydd på senast i juni.)
Ja jag rekommenderar copters.
Denna nya svindyra telefon så kör jag både copter och extra tufft fodral. Jag tappar telefonen flera gånger om dagen. Både inne och utomhus.
 
  • Gilla
Reactions: kol

Liknande trådar

Hemmet Jag går i planerna att köpa en lagerhylla. Spånskivor som förvisso är behandlade på något vis, men... På dessa hyllor tänker jag ställa...
Svar
5
· Visningar
566
Senast: tanten
·
Mat Jag köpte några vinflaskor i Frankrike sist jag var där. Nu var tanken att jag skulle bjuda älsklingen på middag och servera ett gott...
Svar
12
· Visningar
490
Senast: Smoothi
·
Övr. Hund Annorlunda rubrik jag vet :D . Jag söker efter riktigt bra glasögon till hund för sitt användas framförallt vid turskidåkning...
Svar
2
· Visningar
605
Senast: Acto
·
Hemmet Någon som har en längre duschvägg med halvfrostat glas som vill visa hur det ser ut i badrummet? Behöver lite inspiration. Har bestämt...
Svar
0
· Visningar
206

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp